• gnilla

besviken...

hej, behöver skriva av mig lite besvikelse...I helgen fick vi veta att bilen vi hyrt gått sönder - försöker hitta ett alternativ men jag VILL verkligen ha en vit vacker bil! Det finns inte inser jag men - BESVIKEN är jag!
    Sen igår dyker nästa överraskning upp! Ett litet vykort från vår kyrka (som vi valt för att den ligger så fint ute på landet) väntar på oss när vi kommer hem, kyrkan kommer fr.o.m fredag bli en byggarbetsplats!!! De måste fixa putsen på kyrkan - MEN NU??? Tydligen kommer det vara ett möte imorgon hur de ska lösa problemet; två alternativ har de redan kommit på...
    1) hänga upp något vitt, skirt skynke på byggnadsställningarna
    2) klä byggnadsställningarna med björkris...
    SNYFT!!! Jag vill INTE gifta mig inuti en byggarbetsplats med vita skynken fladdrande!

• Svar på tråden besviken...
  • lillyofthevalley

Din stackare. Fy vad tråkigt! Det finns ingen annan kyrka i grannbyn som ni kan använda? Hoppas det löser sig för dig.

• gnilla

Hej lillyofthevalley!

Idag är inte vädret utanför fönstret det bästa men mitt eget humör har lättat lite efter några samtal med fastighetsansvarig i kyrkan samt vaktmästaren!
    De kommer prata med entreprenören så att denne inte sätter upp ställningar på framsidan förrän efter vårt bröllop, som ju faktiskt bara ligger två veckor fram i tiden!!!
    De vet med sig att de brustit i sin planering, detta med renoveringen har de vetat om sen innan vi bokade kyrka, i april...
    Pratade med vaktmästaren så vi kommer ev få blommor inne i kyrkan gratis, som kompensation för denna besvikelse.
    Nu gäller det bara att lösa vårt problem med skjutsen! Vår fina vita Daimler som vi hade bokat, pajade i början av månaden...
    Och som grädde på moset har en av gästerna NU tackat nej till vårt bröllop eftersom "det stör hans segelplanering".... alltså, det visste han om när han tackade ja, att det låg i början av hans förb...... segelsemester!

Svar på tråden besviken...