• goldenstar

Kyrka och festlokal i Södermanland?

Är på jakt efter kyrka och festlokal i Södermanlandstrakten, funderar på Mariefred eller Gnesta. Är det nån som har tips är det välkommet!!

• Svar på tråden Kyrka och festlokal i Södermanland?
  • fruaugusti07

taxinge slott???
    med taxinge kyrka?? Kan det funka ?

• Rosenhaga

Gåsinge kyrka är fin och ligger vackert, Björnlunda kyrka är fin inuti och lite större än Gåsinge. Det finns flera fina kyrkor, t ex Kattnäs kyrka och Dillnäs kyrka.

Vilken typ av festlokal har du tänkt dig? Hembygdsgård med egen mat eller herrgård/slott med deras mat?

• goldenstar

Tack för tipsen! nån som vet något mer om Mariefred, festlokaler? även Trosa och Nyköping är av intresse! ??

• Rosenhaga

Trosa och Bomans hotell, kanske går det att hyra deras hamnmagasin?

• goldenstar

Har kollat Bomans, tyckte de var lite för dyra. Taxinge verkar helt ok, de har bla. italiensk buffé för 375 kr/ kuvert. Vet inte hur kyrkan ser ut inuti..hade helst velat ha en vit stenkyrka. Någon som kan tipsa om någon fin vit stenkyrka i Södermanland alt. Stockholm?!!

• goldenstar

Funderar på att ta cateringfirma, alla slott och herrgårdar är ganska dyra..Var börjar man sitt letande?!! Vill gärna ha buffé!

• MrsS

Mellösa kyrka mellan Flen och Hälleforsnäs är en vit stenkyrka tror jag.

• Fru Mallgroda

Frustuna kyrka i Gnesta är jättegullig! Så finns Gryts kyrka i Stjärnhov, också jättemysig!

• Rosenhaga

Gryts kyrka i Stjärnhov och bredvid ligger en möjlig festlokal; Grytsberg. Ligger fint vid vattnet.

• ja2007

Skrev inte klart, sorry

Gjorde förra året en förfrågan om vad det kostade och dettta svaret fick jag då:

"Man kan hyra nedervåningen, ellr hela huset Hyr man hela huset inklusive de
    sex rummen, tre dubbel och tre enkel, kostar det 2 600 kr. Endasr
    nedervåningen kosrtar 2000 kr.
    Om man ska duka för middag är max antalet 50 - 60 personer Men ärman 60 blir
    det trångt."

• Happii

Nyköping: Der kan man hyra en lokal på Träffen. Catering kan fåes hos Moa's Mat f.eks. Tennishallen i Nyköping är billig på båda hyra o mat, o då indgår personal!!

• goldenstar

Djurgårdsporten blir nog för litet, hade tänkt mig ca 70 till 80 gäster. Har sett en bild på Gryts Kyrka, men inte hittat något telefonnummer dit. Den verkar jättefin iaf. Funderar även på Mariefreds Kyrka, men vet då inte riktigt vilka lokaler som finns. Har mailat Strandrestaurangen..får se vad de svarar! Nån som vet nåt om den?!

• Fru Mallgroda

Strandrestaurangen ligger vackert vid vattnet och sist jag var där för något år sedan var maten alldeles utmärkt god! Hur många gäster de tar inoch vad det kostar har jag däremot inte en aning om, du får höra vad de svarar.

Lycka till!

• goldenstar

Dessvärre tog de bara in 60 gäster på Strandrestaurangen, så det sket sig! Har börjat fundera seriöst på att ta cateringfirma istället o hyra en lokal..men det finns hur många cateringfirmor som helst!! jättesvårt..Hjäälp!

Svar på tråden Kyrka och festlokal i Södermanland?