• Strumpan.

Drick-lekar

Jag och en kompis ska ha en Hawaii-fest snart och vi tänkte bjuda på bål och så där. Bara för att få igång festen så tänkte vi att vi skulle ha några drick-lekar, men jag kommer inte på några. Är det nån som har något tips på nån lek?

• Svar på tråden Drick-lekar
  • pelles_brud

"jag har aldrig..." är en kul lek.. fast den är kanske roligast efter man druckit lite! :)

• Tinamej

Man kan spela chicago. alla måste dricka med vänster hand. OM man ser någon dricka med fel hand så säger man chicago och den som druckit med fel hand måste svepa glaset... Varnar dock för att man snabbt kan bli alldeles för full.

• Strumpan.

Tinamej :

Kul lek, har aldrig hört den innan.

pelles_brud :
    Ja, det stämmer, den blir nog lite senare, men den är väldigt rolig.

• Strumpan.

Man ska säga tex "jag har aldrig" druckit sprit.Och om man har gjort det någon gång så ska man dricka. Svårt att förklara.

• lindah1980

denna är rolig. 2 lag
    Man har en vinöppnare + ett JÄTTE långt snöre som man fäster vinöppnaren i, sen ska man stå på ett led brevid varandra och trä vinöppnaren, upp igenom byxan och tröjan på 1:an och sedan ner igenom tröjan och byxan på 2:an och så vidare upp och ner tills siste man får vin öppnaren. Där ska han öppna en vinflaska och dricka och skicka tillbaka i ledet så att den sista man/kvinna som dricker, dricker det sista i flaskan. OBS! Alla skall dricka. När man har gjort detta sätter man sig ner. Snabbast vinner.

• Strumpan.

Nån mer som har nån lek på lager?

• Strumpan.

Vi ska ha femkamp också. Finns det några förslag på hur man med enkla medel kan göra en femkamp?

• Fru Cinderella

Hmm..

Man kan köra "Hej knäckt" Fast den som är sist får dricka! (Kortlek)

Ölpyramiden (Kortlek)
    Dela ut korten, lägg upp en pyramid med kort, 1 i raden, 2 i raden, 3 i raden, 4 i raden. Sen vänder man upp första kortet. Och har du det kortet på hand får du lägga det kortet på en person och den ska dricka så många klunkar som det är i raden. Första raden 1 klunk andra raden 2 klunkar osv.. sen kan man lägga fler än ett kort om man exempelvis har två åttor på handen och det ligger 1 åtta på tredje raden. Det blir 6 klunkar

Svar på tråden Drick-lekar