• bride2be!!!

Hur lång ska klänningen vara????

Hur långt från marken ska klänningen vara?? Dum fråga I know, men ska man bara tänka att den inte ska toucha marken eller är det nåt cm-mått man egentligen ska följa??

• Svar på tråden Hur lång ska klänningen vara????
  • Vernalis

Jag har inga exakta mått att ge dig, men min erfarenhet kan haf dela med mig av! Min lades upp så den var ca 1,5 - 2 cm över marken när sömmerskan fixade med den, men när dagen väl kom hade jag gått ner i vikt så den låg precis nån millimeter över marken, och det ser snyggt ut på bilderna. Hellre längs med marken än sådär retligt kort att man ser för mycket av fötterna tycker jag. Räkna alltså med ev. viktnedgång även om du ligger stabilt viktmässigt i vanliga fall, jag har inte vandrat vare sig upp eller ner de senaste 8 åren men gick ner mina cm de sista två veckorna (är en 36-38).

Lycka till!

• bride2be!!!

Tack, jag andas ut lite nu Jag tycker min passar perfekt nu, för jag tänker som dig att det är snyggare när skorna inte synas. Även om man har köpt snygga skor

• jagärsåkär

jag är inne på idén att ha en klänning som slutar ovanför ankeln... och jag ska gifta mig kyrkligt. Tycker det är så vackert med "inte hellånga" klänningar, dessutom vill jag show off mina snygga ben o anklar hehe. Men vi får se... Syrran tyckte det lät som ett no no...

• bride2be!!!

jagärsåkär

Det beror ju helt på vad för klänning man har. Jag ska ha en Maggie Sottero klänning och dom är finast när dom är långa tycker jag. Smaken är som baken och tur är det

• _golden_

jagärsåkär; vad menar du med att din syster tycker no-no? Att ha den klänningen så pass kort? Att visa anklarna i kyrkan?
    Fattade inte riktigt bara..

(annars så är mitt inlägg i frågan att det väl beror lite på klänningsmodellen... och att de där man köper den borde veta detta allra bäst?)

•  Miss Cee

Det beror ju på klänningen. En utställd A-linje klänning skulle troligen se ut som du köpt en för kort klänning om den slutade 1dm över marken (vid anklarna ungefär). Det blir liksom en småflicksklänning av det då.

Är det däremot en rak klänning som är lite mer fodral över den, så fungerar det ju utmärkt om man vill att den ska sluta högre upp.

Men generellt så brukar man väl ha den 1-5cm över marken fram, beroende på hur mycket man vill visa fötterna etc.

• ~L8~

bride2be,

Jag undrar samma som du ang. längden. Ska åka och prova min klänning idag som har blivit uppsydd och insydd. Enligt tjejen i brudbutiken så skulle klänningen vara ca 1,5cm ovanför marken. Skorna skulle inte synas när man står stilla, men när man går. Ja, vi får väl se hur det ser ut när jag kommer dit...

• bride2be!!!

~L8~

Tack! Va bra att du har fått råd från nån kunnig. Jag vill att den ska va lång, men vill ju inte sopa golvet med den direkt Snyggt om man snublar i den också

Svar på tråden Hur lång ska klänningen vara????