• Abra

Pilates tränings-DVD??

Hej! Jag har tänkt köpa en pilates tränings-DVD, och undrar om någon kan rekommendera en bra sådan? Jag vill helst ha en som är ca 60 min, och eftersom jag är vältränad så vill jag känna att jag får ut mycket av träningen, fast jag ibland framöver ska utöva den hemma.

Alla tips tas tacksamt emot!!

• Svar på tråden Pilates tränings-DVD??
  • Maja_Gräddnos

jag rekommenderar casall´s pilates (tror den finns i flera steg) eller windsor pilates.
    däremot är de ju ganska korta (typ max 35 min) per pass men man kan ju köra alla passen och då blir det ju längre iaf 80 min eller så. .

• Abra

Maja_Gräddnos: Tack för tipset - den ska jag kolla upp!

((Kram))

• pickolina

Winsor pilates består av flera pass. Kortare och längre, så där kan man välja själv vilken man vill köra.

• Pumpkin

Winsor Pilates är super!

• Abra

pickolina och Norrsken: Tack för era svar med! Det verkar ju bra att man kan kombinera sina egna pass - så får man lite mer variation oxå, samt den längd på passen som man önskar.

Har ni själva Winsor Pilates-skivorna? Hur får man tag i dem, och vad kostar de?...

((Kram))

• Pumpkin

Japp, jag har Winsor Pilates. Köpte boxen från TV-shop, tror den kostade 499kr eller nått sånt. Helt klart värt det!

• pickolina

Jag har oxå winsor och jag köpte oxå min på tv-shop. Är dock inte så duktig på att anv den. Det är tyvärr usel kvalitet på den.. :( Alltså ljud osv..

• Abra

-Norrsken-: Jaså, från TV-shop alltså! Kan man fortfarande beställa en sån DVD, eller va det bara ett kampanjerbjudande de hade? Hur beställer man? Kan man göra det via nån hemsida de har, eller måste man ringa nåt speciellt nummer?...

((Kram))

• Abra

-Norrsken-: Jättebra - tackar! Men jag kom att tänka på en sak - är den DVD:n på engelska då alltså? Svenska vore ju att föredra, men om engelskan är lätt att förstå och videon tydlig så borde det ju inte va några problem iofs. Är det en eller flera skivor förresten?

((Kram))

• Pumpkin

Det är 3 skivor och ja, den är på engelska. Men det är absolut inga problem att förstå, dels pratar hon långsamt, dels visar de hela tiden hur man ska göra osv

• Abra

-Norrsken-: OK, bra att det är lätt att förstå. Men de va dyra - fast då får man iofs en pilatesmatta på köpet nu - plus att de bjuder på frakten. Hoppas det är värt pengarna iaf! Hur är de flesta övningarna? Är det många som man ska ligga på mage i? Jag har nyss gjort en bröstoperation, så då kan jag ha svårt att ligga på mage den närmaste tiden nämligen... Behövs det lösa vikter och/eller pilatesboll till vissa övningar?

((Kram))

• Pumpkin

Det är helt klart värt pengarna, man ser resultat jättefort!
    Man behöver inga tillbehör förutom mattan, och de flesta övningarna är på rygg

• Abra

-Norrsken-: OK, det låter ju jättebra det! Hur lång tid tar det från det att man betalat in pengarna tills man har skivorna hemma unjefär? Minns du?...

((Kram))

• Abra

Förresten, nån som vet om det är mycket brösmuskler involverat i övningarna i de Winsor pilates-filmerna? Typ "plankan"-övningar och liknande?...

Svar på tråden Pilates tränings-DVD??