• goldbrown

mens på bröllopsdagen??

Jag och min fästman planerar att gifta oss om ett år. Den dagen vi vill gifta oss kommer jag få mens. Har räknat ut vart 28:e dag men vem vet om det blir så exakt? Allt kan hända när man stressar... Ska vi ta ett annat datum eller finns det annan lösning, piller som skjuter upp? Hur bra är de isåfall? Och vem vill ha mens efter bröllopet på bröllopsresan?? Hur har ni tjejer gjort?

• Svar på tråden mens på bröllopsdagen??
  • Nyfiken gul , nu fru

jag kan säga så här: om du absolut inte vill ha mens eller riskera att få den så rekommenderar jag att du äter p-piller ett par månader omkring bröllopet för att på så sätt få koll på mensen...

Jag tog ut min kopparspiral 3 månader före mitt bröllop och räknade ut att min mens skulle komma 7-10 dagar efter bröllopet och kände mig ganska lugn...

men bröllopsnerver ställde till det... jag fick min mens samma dag vi gifte oss!! Det var bara att gilla läget och komma ihåg att smita ut på toa då o då...

Maken bryr sig inte så en bröllopsnatt fick vi i alla fall även om det blev utan finesser

• J+E

Jag har fixat tabletter som man tar tre dagar före beräknad mens av min läkare. Så jag kommmer att vara mens fri, har tagit dem 1 gång tidigare då jag skulle resa utomlands, funkar kanon bra...Lycka till

Svar på tråden mens på bröllopsdagen??