När öppna presenterna?
Jag tycker att det här med presenter känns lite jobbigt. Vill egentligen knappt ha nånting men jag inser ATT vi kommer att få paket. När ska man öppna dem? Före/efter middagen eller...............? *hjälp*
Jag tycker att det här med presenter känns lite jobbigt. Vill egentligen knappt ha nånting men jag inser ATT vi kommer att få paket. När ska man öppna dem? Före/efter middagen eller...............? *hjälp*
Jag tycker inte att man behöver öppna dem under festen alls. Vänta tills ni kommit hem och öppna i lugn och ro ensamma, kanske under ett par dagar så kan ni dra ut på nöjet. Då behöver man inte hålla masken heller om man får någon anskrämlig Hydman-Vallien-vas eller annat som man måste låtsas gilla inför gästerna. Så kan ni skicka tack för gåvorna samtidigt med fotot.
Vi gifte oss i lördags och gjorde helt enkelt så att vi öppnade presenterna hemma på söndagen. Det var allra enklast. Då kunde vi sitta ner i lugn och ro och titta på allting, och skriva upp vad man fick från var och en... perfekt till tackkorten så. Vi hade inte hunnit göra det på festen...
Vi öppnade våra dagen efter, och det passade oss och gästerna jättebra! Svärmor ordnade smörgåstårta och lite tilltugg, och så kom vi hem till henne på eftermiddagen. Det var mycket skönt att få öppna dem i lugn och ro. Rekommenderas.
Hmm. låter bra att få öppna presenterna dan efter. men är inte det lite "oartigt"?
Alltså halva nöjet som gäst är ju att få se alla presenter
Hehe.
Vi ska ha dop & Vigsel den 7/7 med bara smörgåstårta och fika efter. Skulle nog inte kunna med att öppna presenterna dan efter, Känns ju som man MÅSTE öppna när gästerna är där. Både sonens och våra.
Eller kan man "strunta" i det?
Skulle mkt hellre öppna hemma i lugn o ro sen...
Vi öppnar våra presenter dagen efter (till frukost) & alla som vill är välkomna att vara med & äta & titta...
Det är inte alls oartigt att inte öppna presenterna inför gästerna.
Jag tycker nog precis som du Bim Bims mamma att det är halva nöjet att se alla presenter som gäst. Det löser du genom att utse någon (värdpar, tärna etc) som öppnar presenterna efter middagen och noga skriver upp vem som gett vad. Ställ upp allt på ett bord och gästerna kan gå runt och inspektera. Så kommer vi att göra!
Skall någon annan öppne era presenter åt er? Jag vill öppna mina egan presenter, det är ju sååå spännande!
Ärligt talat så kan jag inte tänka mig nåt tråkigare än att sitta och kolla på en presentöppning. Partykiller! Öppna dan efter i lugn och ro istället och umgås och prata med era vänner på festen istället...
ok. Tack för många förslag. Vi kommer inte bli så många, bara närmaste familjen. Jag vet att flera kommer att vilja se vad vi får i present och festen/maten ska vi ha här hemma.
Eftersom vi ska ha serveringspersonal så gör jag nog så att dom får öppna paketen och ställa dom på ett bord, med kort så att folk kan gå och öppna.
Jag håller med om att det är en "partykiller" att sitta och titta på alla paket som öppnas, även om man inte är många. Inte heller är jag sån så att jag finner någon spänning i att öppna själva paketen.