• Pomodoro

Inga presenter-Hjalp med formulering!

Vi vill inte ha presenter pa var brollopsdag. Vi gifter oss i Sverige och bor i England sa det blir bara jobbigt att bara hem, dessutom vill jag inte att det skall kosta sa mycket for vara gaster att komma pa brollop. Vi srev en fin rad om detta i vara engelska inbjudningar, men glomde det i de svenska. Jag tankte istallet namna detta nar folk osar per mail. Nu haller jag precis pa att svara till en bekant och kommer inte pa hur man skall formulera sig.
    Jag borjade med:
    "Vi glomde skriva det i inbjudningarna, men"
    sen kommer jag inte pa hur jag skall skriva det!
    Hur sager man det pa ett fint satt och sa att det inte later som att vi vill ha pengar istallet?! Det skulle vara sa dumt om nagra gaster har present men andra inte!

• Svar på tråden Inga presenter-Hjalp med formulering!
  • A:s wife

om ni inte vill att det ska låta som att ni tigger cash kan ni skriva nåt i stil med
    "av praktiska skäl undanbeder vi att ni köper oss presenter. vill ni ändå ge en symbolisk gåva kan ni skänka pengar till Läkare utan Gränser (pg xxx) eller Barncancerfonden (pg xxx)"
    t ex. många vill ju inte komma tomhänta, och då tycker jag att detta är ett bra alternativ

• LittleLadySoul

Vi har kuvertavgift på vårt bröllop och då har vi skrivit så här: Kuvertavgift: 300:- Inga presenter, er närvaro är allt vi önskar.

...hoppas det ger dig någon idé

• Pomodoro

Tack for era forslag. Men vi vill varken ha pengar eller presenter, bara att de kommer!!

• LittleLadySoul

ja...jag skrev ju det..

Inga presenter, er närvaro är allt vi önskar.

• Pomodoro

Kom pa att det var ordet "undanber" jag letade efter.
    Jag skrev: Vi undanber oss presenter, det enda ni behover ta med ar glatt humor!

Svar på tråden Inga presenter-Hjalp med formulering!