• A n n i s e n   25/8 - 2007

OT-present till 85-årig farmor

Blivande mannens farmor fyller 85 år, några förslag på present?

Svårt att köpa till ngn som redan har allt

Tack på förhand

• Svar på tråden OT-present till 85-årig farmor
  • Lady o Lufsen

Min spontana känsla är fotvård...Det börjar bli svårt för mormor att sköta sina fötter nu när hon är 85...Hon har fått en längre och svårare väg ner till golvet så det tycker jag att lilla mormor kan få

haha, ja jag undar hurvhon skulle reagera på ett presentkort med fotvård

• Troll-P

Trisslott eller en tomatplanta till balkongen/fönstret.

• Lady o Lufsen

Tror du inte att hon skulle uppskatta det?

presentkort på fotvård måste det väl ändå heta

• maljor

Till jul så brukar jag ge en "gammelfarmor" på 90 år en burk med hemmagjord sylt, hemmagjorda praliner och ett blomsterarrangemang.
    Brukar vara väldigt uppskatat då hon inte längre orkar göra detta själv...

• Skalaren

Min farmor fyller 94 i sommar och är för skraltig för att själv gå ut och shoppa. Antingen köper vi något hon verligen behöver som en blus/tröja, strumpor eller underkläder. Vilket hon brukar bli jätteglad över. Annars är portvin, chokladpraliner eller fin marmelad säkra kort.

• Mrs H (fd 4:e Maj)

Chocklad ask, parfym, orkide, cashmire kofta, hygienartiklar, bukett rosor etc ar vad jag brukade kopa till min mormor som inget ville ha. nagon gang intraffade hennes fodelsedag runt en familje handelse (brollop, dop etc) da jag forstorade ett foto som sattes i en fin ram.

Om hon ar pigg och laser kanske en prenumeration pa en tidning.

• Mrs H (fd 4:e Maj)

Sloggi trosor vad nagot annat hon gillade. Oftas passade vi pa att kopa nagot som hon kunde tycka var dyrt (bla orkiderer) men garna ville ha.

Svar på tråden OT-present till 85-årig farmor