• summergirl

Kan man ge morgongåvan den dag man gifter sig?

Har fantasibrist vad det gäller morgongåva.
    Många skriver manchettknappar och problemet är att den enda dag som jag vet att han verkligen skulle behöva ett par är på vår bröllopsdag..Det hade ju varit ganska gulligt att ha ett par graverade som han fått av mig den dagen... Men då är det ju ingen morgongåva... Och han får låna av någon annars.. Vad tror ni? Vad graverar man förresten? Hans initialer, våra, mina eller något bevingat ord?

• Svar på tråden Kan man ge morgongåvan den dag man gifter sig?
  • summergirl

Puff puff, gifter mig på lördag!!!

• Brud 2008

Jag tycker att det låter perfekt att ge honom dem den dagen! Det spelar väl inte så stor roll när man ger morgongåvan egentligen...

• ~L8~

Vi kommer ge varandra morgongåvorna samma dag som vi gifter oss.

• Mrs.K

Med tanke på att den traditionella morgongåvan är något som bruden får dagen efter och inte mannen så tycker jag helt klart att du kan ge honom manchettknappar på bröllopsdagens morgon!

Om jag hade gett bort manchettknappar hade det blivit med hans initialer.

• Brudiaug

Jag kommer att ge min blivade sin morgon gåva den dagen vi gifter oss. Han skall oxå få manchett knappar... Men ha kommer att ge mig sin gåva till mig dagen efter...

• tree

hej tjejer!
    jag har också tänkte att ge m2b sin morgongåva på bröllopsdagen.... men när? innan fotograferingen? innan vigseln? innan festen?... jag tror att jag vill vara ensam när han få det eftersom det är en rätt dyrt present så jag vill se om han verkligen tycker om det!

• summergirl

var graverar man ,på fram eller baksidan?

• Brudiaug

Eftersom jag inte kommer att sova hemma innan vårt bröllop kommer min pappa att lägga presenten vid min m2b plats på frukostbordet på morgonen och se till att min m2b får den

• summergirl

Jag kommer nog att ge honom dem på morgonen innan vi går åt olika håll..

• tree

summergirl
    men det kunde funker... med frukost kanske...

• Lilla Li

Ska du gravera manschettknappar tycker jag det är snyggast att göra det på ovansidan, där gravyren syns.

Jag hade valt att gravera en liggande 8, evighetssymbolen.

Jag hade också köpt såna manschettknappar som man sätter över en knapp, inte genom ett hål. Då är man säker på att han kan använda dem igen - det är inte särskilt ofta man har såna skjortor med hål i manschetterna. Det förutsätter ju dock att han har en skjorta med vanliga knappar på bröllopsdagen.

Har själv köpt manschettknappar till min sambo som han ska använda på bröllopsdagen. Men han fick dem i julklapp. De är fyrkantiga med rundade hörn, några stenar längs med kanten och borstad silver i mitten. Jag graverade dem inte eftersom jag tyckte de var vackra som de var. Och jag köpte såna som sitter över en knapp.

• Ansgar&Evelyn

Lånar tråden lite...

Är det nån som vet var man kan graver manschettknapparna? och undefärligt pris... låter som en jätte mysig idé tycker jag.. vi har redan köpt hans knappar men att gravera dem i smyg vore lite roligt!

• Ansgar&Evelyn

ojoj!!! stavar som en kratta idag! "ber om ursäkt"

• Lilla Li

Ansgar&Evelyn: Det kan du göra hos vilken guldsmed som helst. Guldfynd gör det bl.a. - vet dock inte om de gör det även på produkter som inte är deras egna, men tvivlar på det. Ligger på runt 100-300 kr beroende på hur mycket det är.

• Ansgar&Evelyn

Lilla Li
    Tack så mycket för svaret!!! Tror jag ska kolla upp det lite närmre!

• Fjällräv

Helt off topic:

Min make hade skaffat graverade manchettknappar med luther-rosor på som han gav mig på morgonen när jag skulle prästvigas. Jag blev jätteglad, särskilt för omtanken att han hade hittat en gravör som kunde göra så speciella manchettknappar just till mig.

• jagärsåkär

Det hade jag inte tänkt på!! Men vilken smart idé!! Klart man kan ge varan smycken eller manchettknappar på morgonen, den dag man gifter sig. Då får man en jättefin invigning av de sakerna....

kanonidé!! Jag har tänkt önska mig jättefina örhängen...

Svar på tråden Kan man ge morgongåvan den dag man gifter sig?