• snart fru steenson

Någon som har förslag på presenter till tärnor,bestman samt toasmasterpar?

Hjälp jag har fått blackout, vad ska vi köpa till mina 3 tärnor och hans bestman. Toastmaster paret e gifta, finns det nåt bra man kan ge som dom båda har nytta och glädje av?

• Svar på tråden Någon som har förslag på presenter till tärnor,bestman samt toasmasterpar?
  • Mrs H (fd 4:e Maj)

Vi kopte en flaska fin champagne till alla utom tarnan som fick ett Sabo silver armband.

Forsoker att undvika att ge prydnads grejor da jag sjalv tycker det ar trist att fa 'krafs'.

• snart fru steenson

Kanon, tack för grymma förslag. Vad räknade ni på för kostnad till varje person?

• Smurfa Gbg

Har inte bestämt oss än, men tror det blir ca 400-500kr/pers. De har varit kanon allihop hittills så det är svårt att värdera i pengar, hoppas att det är tanken som uppskattas och att vi någon gång i framtiden kan få möjlighet att ställa upp för dem tillbaka.

Champagne finns ju i olika prosklasser. Vi kopte en flaska Veuve Clicquot (runt 350kr) till toastmastern, ushern, kusinen som laste i kyrkan, toastmastern och den andre kusinen som hjalpte till jattemycket med planeringen. Tarnans armband kostade runt 1000kr (min mans kusin).

• snart fru steenson

Jätte tacksam för era svar, nu känns det inte så svårt längre, Champange och Deli card får det bli, orkar inte vela längre har tillräckligt med annat att ordna.

• malle_1

Jag skulle hellre ge champagne eller presentkort på behandling eller så än delicard för det är verkligen sånt man får av jobbet för mig...

Vi resonerade sa att det skulle vara nagot de gillade/kunde ha anvandning av men samtidigt vara lite festligt.
    Sen fick det inte vara nagot super krangligt som kravde varsta fantasin eller svart att fa tag pa. Tyckte att det var bra att alla fick samma sa det inte blev nagot tjat.

• snart fru steenson

Men om man ordnar en fin korg med en flaska champange och lite och andra fina saker då. Eller e det för tråkigt

• maljor

Vi har köpt ett armband till "tärnan" som kommer hjälpa mig under hela dan (även ett par dar innan). Det kommer hon få på förmiddan när vi är hon frissan för att göra oss fina
    Bestman har vi inte bestämt än. Jag tycker att det kan vara roligt att ge manschettknappar och m2b tycker en ölsejdel....
    Lillebror som ska vara ringbärare funderar jag på att ge nått oxå. Vet inte vad men det lutar lite åt en Bionicle

• snart fru steenson

Ok om jag ger fina armband till tärnorna samt toasmadame, och champange till bestman och toasmaster e det då tillräckligt?

• malle_1

snart fru steenson

det tycker jag låter jättefint!

• snart fru steenson

Tack, jag hoppas dom blir nöjda, dom får ju oxå vara med om värdens fest.

Svar på tråden Någon som har förslag på presenter till tärnor,bestman samt toasmasterpar?