• Bröllopstokiig

Nu är vi gifta !!! (Emma06) Vilken fantastisk dag vi fick!!

Dagen började redan kl 7 hos frissan som hade dukat upp med fruktfat o mousserande. Jag hade lämnat in löshår till henne som hon hade lockat. Jag ville ha håret halvuppsatt och lockigt.Resultatet? Jag blev jättenöjd, det blev hur fint som helst. Sedan blev jag sminkad och jösses vad fint det blev!!

Tre tjejkompisar till mej kom till frissan med lite mackor o vi fick ett rum för oss själva så vi kunde äta och sitta o prata. Jättemysigt!

Sedan var det dags för bruden att få bli klädd. Alla var så hjälpsamma, jag kände mej som en prinsessa. Kl 11.30 stod limon utanför frissan o hämtade upp mej o tjejerna.

Jag blev avsläppt mitt i stan o mötte där min blivande man Jörgen. Han var hur stilig som helst! Han viskade till mej att han tyckte att jag såg helt fantastisk ut!

Nu var det dags för att fotograferas och vi började med lite stadsmiljöer. Fotografen var jätteduktig, hon fick oss att slappna av och ha kul! Vi fick mycket uppmärksamhet i stan o gratulationer.

Sedan vidare till ett grönområde för ytterligare fotografering. Där var vi så gott som själva o hittade mycket fina platser.

Vi satte oss så småningom på en filt o skålade i lite bubbel. Fotografen gick undan en stund och vi fick en fantastisk stund med bara varandra en stund före vigseln som skulle börja 14.30.

Mina barn anlände och en del kort togs på oss tillsammans. Sedan var det dags för oss alla att sätta oss i limon o bege oss till vigselplatsen. Nu började fjärilarna komma i magen!

Vi skulle gifta oss på en otroligt vacker konstgård belägen vid havet. Ena flygeln hade vi gjort iordning med stolar och blommor. Vi gick in köksvägen för att inte bli sedda och sedan gick vi in till "det vackraste" instrumentalt.

Vilken känsla, där var alla våra nära o kära för vår skull!

Vigseln blev helt underbar, precis som vi tänkt oss. Vi hade egna löften och två av våra vänner sjöng o spelade gitarr. De avslutade med att tillsammans sjunga " att älska dej" i en lugnare version. det var jättevackert! Vi gick ut till Birkalåten o gömde oss tills gästerna gått ut.

Sedan gick vi ut o hejsan vad det kastades ris på oss! Kramkalas o gratulationer i mängder. Brudskål o mingel med snittar. Vi fick tid att gå runt o prata o umgås med våra vänner!

Sedan blev det autografjakt för gästerna och det blev kanon! Gjorde verkligen att folk började prata med varandra innan middagen.

Vi tog limon till festlokalen och gästerna fick åka dit i en inhyrd buss. När vi anlände stod gästerna som i en allè och sjöng och blåste serpentiner.

Vi satte oss till bords och avnjöt en helt underbar trerätters meny. Bandet drog igång lite välkomstsånger o livade upp stämningen. Till förrätt fick vi hummersoppa och efter den passade våra pappor på att hålla tal till oss! Jättefint! En kortare paus o sedan var det dags för kycklingfilè, ädelostsås o nypotatis med sallad till. Jättegott!

Det var hur varm som helst denna dag o vi drack mängder med vatten!! Vi satt vid ett runt bord tillsammans med våra syskon med respektive och det kan varmt rekommenderas. Vi hade det jättetrevligt tillsammans.

Efter varmrätten höll min syster ett jättefint tal till oss och sedan hände det mycket skoj saker. Tre tjejgäng hade skrivit ihop tre olika sånger om oss som de sjöng. Vi skrattade så vi kiknade, vad kul de fått ihop det!

Två möhippegäng presentearde sina saker, jag hade fått spela in " det vackraste" så den spelades upp. De andra gänget hade intervjuat mej om olka skar om min man tex vad jag föll för hos honom, vem som gör vad hemma m.m. och våra gäster fick sej några goda skratt och även min man. Efter detta hade vi en längre paus då vi kunde resa oss upp en stund.

Till efterrätt åt vi vit chokladpannacotta med hallon.
    Vi fick även leka lite, de tog fram mej o satte ögonbindel på mej o tog fram 4 killar som fick visa vaderna. Jag skulle nu gissa vem som var min man. Jag valde tack o lov bort min pappa och svärfar, men jag valde en kompis istället för min man!! Jag skrattade gott!!

Middagen avslutades med "pump and circumstancec" vilket gjorde att det blev en riktig stämningshöjare med allt blåsande och flaggande.

Vi dansade bröllosvals till "av längtan till dej" och det gick hyfstat bra.

Sedan satte bandet igång att spela och jäkla vilket ös det blev!! Vi började med en långdans alla gästerna tillsammans och sedan dansade folk som bara den hela kvällen. Bandet var hur bra som helst och spelade en massa olika covers.

Vi minglade, dansade och umgicks som bara den med alla och det var helt underbart!

Vid tolvtiden åt vi tårta och den var fantastiskt god. Vi fick då även göra skoleken och den gick riktigt bra!

Sedan var det fullt ös på dansgolvet igen fram till kl två, då bandet packade ihop. Vi spelade då egna skivor. Kl halv tre tackade vi för oss och åkte till vårt hotell som låg nere vid havet. Då var det ett 20- tal gäster kvar, som stannade en timma till. Vi duchade tillsammans och tog varsin nattmacka ute på balkongen med utsikt över havet. Vi pratade om allt och mös.

Dagen efter åt vi frukost tillsammans med ett par kompisar som även de sov på hotellet.

Vi är så otroligt nöjda med hela vårt bröllop! Allt gick som planerat, vi fick en helt fantastisk dag tillsammans med våra vänner och familjer!

Vi har fått jättemycket positiva kommentarer från våra gäster, de tyckte vårt upplägg av dagen var jättebra.

Nu åker vi till Cypern på bröllopsresa på onsdag själva och ska bara njuta av att vara nygifta!

Och kanske kanske bor det en liten bebis i min mage.... Vi hoppas så, första försöket var ett par veckor innan bröllopet. Ska eg ha mens vilken dag som helst, eller helst inte....

Lycka till alla ni som har ert bröllop framför er och njut! Det gjorde vi och vi hade en fantastisk dag!!

• Svar på tråden Nu är vi gifta !!! (Emma06) Vilken fantastisk dag vi fick!!
  • TEL

Vilken herlig dag! Lycka till med allt! Hoppas det är en liten bebis i magen :)

• rocketqueen

Det låter helt fantastiskt härligt! Hurra hurra hurra!! Många lyckönskningar till äktenskapet framöver!

• A & A 0707

Jättegrattis!!! Vilken underbar dag ni verkar ha haft!! Håller tummarna..! Njut av er resa!

• jagärsåkär

Grattis! Vad härligt! Kan du inte återkomma hit och berätta om hemlisen i magen? Jag blev så nyfiken... Lycka till o njut av Cypern!

• hew

GRATTIS ..... åhhh va härligt det låter. Hoppas vi får det lika bra.

• Ladye

grattis och när får man se lite bilder från eran fantastiska dag då?

• Elisabet hjärta Christian

åh, grattis det låter helt underbart. hoppas vår dag blir lika bra, 10 dagar kvar...

• lillamillan

Blir alldeles tårögd när jag läser
    Ett STORT grattis till er!!!!

• novali

Stort Grattis! Vilken härlig dag ni fick! Lycka till med bebisverkstaden!

• Linum

Grattis grattis!

Håller tummarna för reproduktionen

• hew

Åhhh... grattis ... sitter och blir nervös för första gången... och med tårarna hängandes i ögonvrån efter er fina berättelse ... Phuu... 3 veckor kvar nu !!! *LÄSKIGT*

Svar på tråden Nu är vi gifta !!! (Emma06) Vilken fantastisk dag vi fick!!