Tackkort om man varit på bröllop?
Hallå brudar! "Ska" man skicka tackkort till er efter att man varit på strålande fest? Eller är det bara ni som "ska" tacka med det sedvanliga fotot?
Vad säger etiketten?!
Hallå brudar! "Ska" man skicka tackkort till er efter att man varit på strålande fest? Eller är det bara ni som "ska" tacka med det sedvanliga fotot?
Vad säger etiketten?!
Ja, jag har då aldrig skickat tackkort för en fest överhuvudtaget . Kanske ohyfsat, vad vet jag. Får väl hänga kvar på tråden...
Däremot har jag alltid muntligt tackat för den trevliga festen
ne låter inte rätt tycker jag, alltså att tacka för bröllopet via kort, blir en massa skickades av tackkort. vi ska skicka till dom som uppvaktar oss alltså även dom som inte kommer men på något vis uppvaktar oss.
JA vett o etikett säger att man ska skicka ett skriftligt tackkort en vecka efter bröllopet. Det här lärde jag mig så klart för sent och har aldrig skickat nåt sånt... Men hädanefter tänker jag göra det!
Japp det ska man :)
brudparet ska skicka tackkort och tacka för presenten.
Gästerna ska gärna skicka ett tack för att de fick komma på festen (inte på vigseln, den tackar man inte för).
Men det är det väldigt få som gör, och ett muntligt tack är helt ok. Men vill man vara korrekt och riktigt duktig så skickar även gästerna ett tackkort :)
(jag hörde av min mor att man gör så och har även fått det bekräftat av etikettsgurun Magdalena Ribbing) Kul tradition tycker jag.
Moltas!
Jag tycker det låter som en riktigt bra gest!! Varför kan inte gästerna skicka ett kort o tacka för trevlig fest? Det gör vi så sällan idag. Jag menar jag brukar, ibland, skicka tack-kort när jag varit bjuden till nån eller så... o det har uppskattats. SÅ om du vill skicka ett tack-kort så är jag säker att brudparet blir glada för det :) De får ju ett bevis på att kvällen var lyckad o gästerna trivdes, go for it!
Hjälp, oj, då har jag lärt mig något...
Tack
Å vad trevligt! Då ska jag göra det! För det var så skoj där!
Framförallt är det ju kul att skicka ett riktigt kort istället för mail. Sker ju allt för sällan tyvärr....
ja brudparet skickar väl alltid ut tackkort med tex kort på sig själva från vigseln.. men har då aldrig hört att gästerna ska skicka.. men alla brukar ju tacka munligt för en trevlig fest, fin vigsel osv
När jag har varit på bröllop så har jag skickat tack-kort till brudparet strax efteråt och bifogat en cd-skiva med de bästa bilderna jag tagit. Brudparet brukar ju ändå efterfråga kopior på bilderna och då kan man slå två flugor i en smäll.
MrsS.. usch vad smart du är:) me likes hoppas folk gör så åt oss tihi
Jag har precis mailat iväg bilder. Men en skiva var ju skitbra! TIPS TIPS TIPS!!!!
Så från och med denna stund SKA man alltså skicka tackkort. Helst med en skiva i?!
Efter vårt bröllop så fick både vi och mina föräldrar tackkort. Tycker att det var väldigt roligt och uppskattat, men tror inte att man måste göra det.
Moltas : Svart ja. ny regel.
:D
svar ja.. inte svart ja.
Senast jag var på bröllop skickade jag ett sms och tackade för en trevlig dag/kväll. Det tycker jag att man kan kosta på sig.
Men det är ju coolare att skicka en fint kort. Eller hur?! Som de kan spara tillsammans med allt annat från festen. Det är ju så kul att få något med posten!
Ja det håller jag med om , men för de som har tidsbrist och inte tycker de hinner....hi hi