• succubusan

Polyp i livmodern

I Februari opererade jag bort en polyp ( stor som ett hönsägg (!) ) från min livmoder.

Jag funderar på om detta kan påverkan om jag vill bli med barn? kan det öka risk för missfall eller ja att nått går fel eller inte blir med barn alls.

Någon med liknande erfarenhet?

Vi tänker testa att bli gravida nästa år men frågan funderar jag på redan nu.

• Svar på tråden Polyp i livmodern
  • zukigirl

Sa dom inget om det när dom tog bort den? Men jag har iaf aldrig hört att det ska påverka. Men det finns säkert någon här som vet mer.... Hjälper dig att puffa lite...

• succubusan

jag minns inte vad dom sa, jag var lite off kan man lätt säga efter nakos, :)självklart kan jag ringa dom om jag undrar men tänkte om någon vet nått om det här och som kanske har varit med om samma sak eller liknade.

• zukigirl

mmm... förstår det. Man är ju inte precis vid bästa funktion efter en operation. Jag hittade detta på nätet, kanske kan vara något för dig att läsa? *osäker på om det är detta du menar* netdoktor.passagen.se/default.ns

• succubusan

Tack. mm ja där står det ju att man bör ta bort dom om man planerar att bli med barn, vilket jag gjort..:)

• Lothis

Hej! Om poypen satt i själva livmodern så är det inget hinder alls för att bli gravid i fortsättningen. Livmoderslemhinnan som gör att ägget kan fastna och trivas förnyas efter varje gång du har haft menstruation, det ser dina hormoner till.... SÅ Lycka till!

Svar på tråden Polyp i livmodern