• Höstbrud-07

Fråga om presenter och önskelista

Jag undrar hur ni gör som önskar er konkreta saker, dvs inte ni som bara vill ha pengar/presentkort? Hur gör man rent praktiskt för att inte många ska köpa samma saker?

De flesta lämnar väl önskelistan till någon, värdpar, toastmasters osv och då har man skrivit ett antal saker, kanske tex glas och bestick i viss serie, en brödrost, en speciell vas, fina handdukar osv. När sen gästerna ringer och undrar så lär ju personen som har listan läsa upp det som finns att välja mellan på listan och gästen tycker det är jättebra med mycket att välja på. Men sen då, hur ska man undvika att få 10 brödrostar? Personen med önskelistan vet ju inte vad gästen som ringt kommer att köpa och kan ju inte stryka saker på listan förrän man vet att någon verkligen köpt den saken, annars kommer ju listan ta slut väldigt fort. Och även om personerna ringer tillbaka och säger om de köpt en viss sak så kan ju andra ha hunnit få den idén under tiden. Det är ju inte något problem med de saker man vill ha mycket av, glas och bestick och liknande, men vi önskar oss även en del saker vi bara vill ha en av. Tips någon?

• Svar på tråden Fråga om presenter och önskelista
  • Gerda

Vi registrerade en öista på cervera Tänkte att vår stackars toastmaster hade tillräckligt att hålla reda på.

• centrina

Tja.. Eftersom du är medlem här på Bröllopstorget är det ju en idé att använda funktionen för önskelista som finns här. Den fungerar aldeles utmärkt.

• Höstbrud-07

Fast jag vill inte använda internet till det, jag vill ha det mer klassiskt... Jag vill att våra föräldrar ska ha listan. Jag har läst om många andra här som också har en lista hos någon så jag tänkte att någon har löst det på något bra sätt.

• Blivande fru Eriksson

Antingen så kan du registrera din lista i någon eller några butiker eller så får väl gästerna meddela dina föräldrar vad de tänker köpa så att det kan bockas av...

• luzorsus

Som gäst ringer man upp efter man köpt presenten och mddelar vad man köpt.......då kryssas det bort från listan och när nästa ringe roch frågar så finn sdet inga fler brödrostar att köpa............

samma gälle rju tex på cervera, ni skrive rupp vad ni vill ha, när någon komme roch frågar får se se listan och köper de något från den stryks det.

• Höstbrud-07

Tja, det kanske funkar så. Vi får be värdparen vara tydliga med att be folk återkomma om de köper något som det bara ska vara ett exemplar av.

Svar på tråden Fråga om presenter och önskelista