• Moulin

Tips på saker att göra tillsammans (present)?

Vår första årsdag som gifta är på söndag, och jag har fortfarande inte bestämt vad jag ska ge honom! Hu! Jag såg att någon skulle ge sin karl 12 presenter i morgongåva, en för varje månad. Tyckte att det var en superbra idé! Snälla hjälp mig med tips på vad man kan göra tillsammans! För min del måste det inte vara precis 12 saker, som dessutom är månadsbundna, men några mysiga aktiviteter man kan göra tillsammans, sommar, höst, vinter och/eller vår.

• Svar på tråden Tips på saker att göra tillsammans (present)?
  • Moulin

Ingen som har något förslag? Tänkte själv biocheckar, kanske picnic, chokladprovning... Fler förslag?

• Louise14

Åh, om ni befinner er i Sthlm finns det ett ställe som heter Winjas ( tror det stavas lite annorlunda) dit man kan gå på ost- och korvprovning. Man tar med sig sin egen dricka, men det är jättemysigt nere i en källare.

Kanske finns liknande i andra städer?

Annars luftballong?

Eller något annorlunda som matlagninskurs?

• kentfantast

Ja eller en danskurs... Salsa kanske kan tilltala? Eller en foxtrott...

• Moulin

Tack för tipsen! Ost- och korvprovning lät supergott... Har du hittat den där osten som smakar rökt korv? Vansinnigt god (även om det inte lät så )!

Vi bor tyvärr i Umeå, så det blir nog ingen sådan prövning för oss är jag rädd. Har kollat upp vad det finns för kurser, men det verkar vara dåligt om dem just nu... Tror inte att de har lagt upp höstens kurser än. Tänkte också på danskurs, men har inte hittat. Får fortsätta leta. Fler tips? Gärna lite billigare också, hade ju tänkt få ihop flera aktiviteter och med min ekonomi blir det inte så många om varje kostar flera flera hundralappar...

• Louise14

Hemmaspa?

Bastubad? Finns ju sådana där bastubåtar man kan hyra... Fast det kanske kostar en del..

Kama sutra- kurs? hihihi

ha ha, nu spårade jag ur...

• Moulin

Hemmaspa, det var ju en jättebra idé! Tack! Bastubad skulle vara alldeles strålande också, men hörde att de kostade 800, vilket blir lite för dyrt för den här presenten (om jag ska ha annat också, som sagt). Men det skulle jag gärna göra med ett gäng kompisar, det verkar ju vara superhärligt! Kama sutra-kurs.. Hmmm... Kanske får bli en privat kurs, då...

• kentfantast

Vi har gett bort en årskalender med grejer att göra en gång... Alltså, för varje månad finns det ett kort med en aktivitet (för att fylla tomrummet efter all planering). Det har inte varit stora saker utan har involverat familj och vänner. T ex picnic med Nisse och Klara, pulkaåkning med Johan och Jenny, varmchokladmys med Torulf och Lena, svettig discodans med Lasse, Åke och Rolf, påskmiddag hos brudens föräldrar... osv...

De har sedan kunnat inkassera detta. Det bästa är ju dock om de blir inbjudna... Men det är en trevlig present som räcker länge och som är varierad...

• Mauline

Konsert med någon ni gillar kanske? Ifall ni gillar Lasse Winnerbäck så spelar han i umeå i november (vinterpresenten) ;) och biljetterna finns på ticnet för ett överkomligt pris. Annars finns det många konserter nu i sommar, så om du vet att din man gillar något/någon speciell(t) band/artist. Lycka till :)

Svar på tråden Tips på saker att göra tillsammans (present)?