• JhS200­8
    Äldre 6 Jun 17:58
    14910 visningar
    17 svar
    17
    14910

    Borgerlig vigsel i Linköping

    Var valde ni att ha er borgerliga vigsel? Vart hade ni sedan festen?

  • Svar på tråden Borgerlig vigsel i Linköping
  • Fru Cinder­ella
    Äldre 6 Jun 17:59
    #0

    Vi hade både fest och vigsel på Sörstad Herrgård.. det var så vackert, mysigt och underbart! Det stället rekommenderas verkligen!

    www.sorstad.se

    Vår hemsida med bilder från vigsel/plats

    www.brudparet.net

  • JhS200­8
    Äldre 6 Jun 18:03
    #0

    Cinderella
    Tack! Vem vigde er?

    Fler förslag?

  • Fru Cinder­ella
    Äldre 6 Jun 18:13
    #0

    Ralf Falkherde heter han.. helt okej person, vi hade en 20 minuter lång vigsel som han inte hade något emot att framföra, var kul!

    Vi valde bara den personen som hade "jour" vår vecka!

    När ska ni gifta er?

  • JhS200­8
    Äldre 6 Jun 18:53
    #0

    Vi ska gifta oss nästa år, troligen på våren, april eller maj. Inget datum bestämt än. Just nu funderar vi på vart vi vill ha våran vigsel.

  • Fru Cinder­ella
    Äldre 6 Jun 19:42
    #0

    Ah.. vi hade ju ett flertal ställen på tapeten innan vi bestämde oss.. kan ju tipsa lite ;)

    Hur många gäster ska ni ha?!

    Tips!

    LinköpingsSlott
    Gamla Linköping/Valla
    Vid Roxen/Stångån

  • JhS200­8
    Äldre 6 Jun 20:03
    #0

    Linköpings Slott? Vart menar du då?
    Har hört lite om Bjärka Säby, men vet inte om det kanske är för "långt" borta.
    Vi har varit inne på Gamla Linköping, finns särskilt "lokal" där?
    Vi har kikat lite på Stjärnorp också, men svårt att veta hur man gör vid (peppar, peppar) regn.

    Vi har funderat på runt 30-40 gäster.

  • Fru Cinder­ella
    Äldre 6 Jun 21:14
    #0

    Jag menar slottet som ligger vid domkyrkan.. de har ett rum för borgerliga vigslar. Gå in på linkoping.se och sen borgerlig vigsel så hittar du info.. det tråkiga är att man bara får vara 10 personer så det kanske inte är något alternativ..

    Saken är den att gifter man sig borgerligt har jag märkt så får man antingen ha det ute eller på festplatsen.. letade själv passande lokal i 1,5 år i linköping. Gav upp och hade det ute.. hade den lilla matsalen som backup i festlokalen utifall det skulle bli regn..

  • Fru Cinder­ella
    Äldre 6 Jun 21:15
    #0

    Stjärnorp är fint!

  • JhS200­8
    Äldre 9 Jun 22:11
    #0

    Har de vigselplats (under tak) som man kan hyra i Stjärnorp, någon som vet?

  • JhS200­8
    Äldre 30 Jul 20:57
    #0

    Puffar upp

  • Fru Cinder­ella
    Äldre 30 Jul 22:19
    #0

    JhS2008
    Hmm.. tvivlar på det.. vi var inne på stjärnorp ett bra tag men la ner det för att vi inte kunde hitta något med tak, men det betyder ju inte att det inte finns

  • Padish­ar Creel
    Äldre 31 Jul 23:07
    #0

    Skulle det vara dåligt väder borde man väl kunna vara inne i församlingshemmet? Det kan väl vara smart att hyra även om det är fint väder. (Jag jobbar bla på kyrkogården i Stjärnorp då och då under sommaren.)

  • Fru Calice
    Äldre 1 Aug 13:24
    #0

    Vi vigdes i rotundan i nya slottet, bjärka-säby. Sedan hade vi middag o fest i gula paviljongen i gamla linköping. bilder finns på
    anna-o-nicklas.weddingannouncer.com

  • Fru Cinder­ella
    Äldre 1 Aug 13:54
    #0

    Padishar Creel
    Får man hyra ett församlingshem för en borgerlig vigsel?! Trodde inte jag.

  • Padish­ar Creel
    Äldre 1 Aug 22:50
    #0

    Jag vet ärligt talat inte vad det är som gäller med sådant så du kanske har rätt. Jag tänkte bara på lokalen som sådan. Men lokalregler vid borgerlig vigsel har jag ingen koll på.

  • Duches­s
    Äldre 1 Aug 22:53
    #0

    Att hyra en kyrka för en borgerlig vigsel går som bekant inte. Men jag ser inga skäl till att det skulle vara omöjligt att hyra en församlingsgård. Den är ju inte "helgad" på något vis - det är bara ett helt vanligt hus där man har kyrkkaffe, barnverksamhet mm.

  • Fru Cinder­ella
    Äldre 2 Aug 13:08
    #0

    Det var bara en tanke som poppade upp i mitt huvud, har inga fakta bakom det..

Svar på tråden Borgerlig vigsel i Linköping