• Glitterkråkan

Vita ben!!

Nån mer här som har kritvita ben? Känns just nu som om det bara är jag, nu när det blir varmare går alla runt i korta byxor/kjolar och blottar sina brunbrända spiror (hur beter de sig för att vara så bruna så tidigt??).

Har förr om åren solat lite solarie men har en hud som absolut inte är lämpad för det, och brun utan sol tycker jag är skitjobbigt! Och sola ute hatar jag, bara svettas och vill gå till skuggan! Tänker varje vår att nu ska jag gå runt med mina vita ben och skita blankt i att andra är bruna, men när det väl kommer till kritan är det inte lika lätt.

Nån som känner igen sig? Hur gör/tänker ni?

• Svar på tråden Vita ben!!
  • Nyfiken gul , nu fru

jag arbetar utomhus så ca 1½ dag arbetandes i solen så är mina ben chokladbruna...

det är många som fuskar med både tanning, brun utan sol o solarium innan dom visar benen i kortkort...

men att gå barbent över huvud taget hjälper mycket

• Buslinna

Glitterkråkan,
    Jag har alltid blåvita ben efter vintern. :D I år har jag solat en del (åkte utomlands och ville få lite grundfärg för att inte bränna mig första dagen och förstöra semestern) och har nu faktiskt lite färg på benen. Var nästan övertygad om att mina ben var hopplösa. :)

Jag har solat ett par gånger i veckan och under väldigt korta tider eftersom jag är så ljus. Jag har inte bränt mig det minsta, skönt nog. När jag fått lite grundfärg och åkte på semester provade jag också att använda en solskyddskräm med karoten i - det gav lite extra djup och värme till färgen, så det kan vara ett tips.

Om man inte vill kladda med brun utan sol så är det ju bara att var barbent utomhus eller sola solarium som gäller, såvitt jag vet. :)

• missZapon

På försommaren brukar jag fuska lite med sån här bodylotion men färg i. Sitter inte lika hårt som BUS utan går bort på ett par duschar om du inte är nöjd, Nivea och Dove har bra och billiga lotion som funkar kanon för mig...

• jocelyn

Niveas gradual tan moisturizer är faktiskt helt ok. Till skillnad från DOVE har den en godare doft och är en bättre kräm, det blir också ett mycket jämnare resultat. Tycker jag.

Använder Lancôme flash bronzer-produkter med som är "riktiga" BUS. Jag vill inte åldra huden i onödan eller bränna mig så jag använder högt solskydd och skaffar färgen med BUS istället.

Finns många märken som har spray i sitt sortiment; sånt är ju lätt att applicera. Den torkar i regel snabbt och man behöver inte stå o greja i en halv evighet.

• missZapon

Håller med om att Nivea´s är bättre än Dove. dove ger inte så mycket fukt vilket ger torra ben, och det ser ju vitt ut om nått! Men tycker att Dove´s färg är bättre än Niveas, men det beror ju på vilken ton man har sen i sig, jag blir lite gul-brun när jag solar och tycker därför att Dove kompletera och ger mig en fin brun nyans på benen...

• Glitterkråkan

Tack för tipsen!
    Får väl helt enkelt skaffa nån av de produkter ni skriver om. Eller fundera över om jag ska gå till solariet några gånger ändå... Ett problem med BUS tycker jag är att det börjar försvinna efter ett tag, och då måste ju allt bort innan man sätter dit nytt.

Har dock funderat över om man bör sola när man har BUS på sig? Läste nånstans att man inte ska göra det, men det är ju svårt att undvika när det är sommar.

• jocelyn

Du kan utan problem fylla på med mer BUS-produkt innan den gamla helt försvunnit eftersom det sker gradvis. Använd peeling innan du tar på ny så blir resultatet jämnare. Jag brukar under sommaren använda BUS ca 3 ggr per vecka för att få färgen så jämn och djup som jag vill. Det är bara att prova sig fram.

Man kan sola även om man använder BUS men jag brukar applicera BUS på kvällen och sedan nästa dag duscha som vanligt och ta på ordentligt med solskyddskräm. Vet att vissa produkter är gjorda i en kombination; solskydd och BUS i samma produkt, dom kan man ju alltså sola med direkt.

Om det bara är benen man vill ha färg på -och kanske lite armarna?- så finns det ju ganska billiga produkter från L'Oreal och Garnier som redan har lite färg i sig, en del har lite skimmer också.
    Då ser man ju direkt var man smörjt in och så får man både resultat på en gång och BUS-effekt som sitter i.

• Aii

Jag har också kritvita ben och blir inte alls brun av att sola. Kroppen blir bara röd och sen vit igen. Men benen blir inte ens röda ;) Jag har bara provat med dove brun utan sol och blir alltid flammig. Jag orkar inte bry mig så mycket mer... Tyvärr blir ju alla i min närhet bländade av mig ;) men men

• burken

Men det är väl bra: Bländad av din skönhet?

Det är bara att bjuda på de vita spirorna! De blir väl härligt cremefärgade i sinom tid. Till augusti ungefär. Det är så nära färg på hela kroppen jag kommer iallafall. Från kritvit till gräddvit är ju faktiskt inte illa pinkat.. utan tillsatser! Aĺa natural!

• Glitterkråkan

Aii och burken:

Jätteskönt att höra att ni kör på vitt!
    Jag står just nu och väger om jag också ska göra det eller försöka få till nån färg.

Herregud, när Nicole Kidman och Madonna är vita, då ses det som vackert och gudinnelikt! Kan inte vi andra vita också få vara gudinnor precis som vi är?

• Marskatt

Själv är jag helt kritvit, och får nog så förbli... Blir bara knallröd o aldrig det minsta brun, så jag kör på som jag ser ut!

• Snart_FruL

jag är blek året om... och det trivs jag alldeles utmärkt med. Jag avskyr att sola, och BUS har jag aldrig fått snyggt. Hellre blek än flammig...

• Fru Brorsson

Jag är rödhårig så jag har kritvite ben, ibland lite marsipanrosa!!!! :D

• jocelyn

Trogen min vana så glömde jag liksom att svara på frågan. :)

Jag skulle inte reagera om någon annan hade vita ben, däremot om någon hade bränt sig och hade röda/fjälliga ben...

Mina egna ben vill jag gärna ha lite färg på på sommaren så därför använder jag BUS-produkter.

:)

• Misery

jag har vita ben, men jag vill det, tycker solbränna är fult och ser ofrächt ut.

• Glitterkråkan

Kul att höra om era olika tankar kring detta!
    Det är väl så att det blivit mer "accepterat" att vara vit än det var för ett antal år sedan, och det är ju väldigt skönt!

Var och en ska förstås kunna välja solbränna eller inte utan att känna press utifrån, precis som med allt annat!

• DalaAnna

vill rekomandera Piz buin, summer sensation. BUS. den bästa ever! superduper schysst fuslbränna! :)

• orkideen

jag har en hudsjukdom där mina smalben är superkänsliga mor stötar och blåmärken lätt uppstår och tyvärr aldrig försvinner så jag måste bara va brun för att det inte ska synas så mycket villket jag inte vill att det ska göra så jag kör noble tan på salong och är så imponetat nöjd över resultatet så detta blir min grej varje sommar för att få en början innan min egen färg dyker upp.

tips för den som verkligen vill vara brun...smaken är ju som baken....

• orkideen

imponerat ska det va.....

Svar på tråden Vita ben!!