• Brudjävul ;-)

HJÄLP! Skall gå på bröllop... presentproblem!

Hejsan

Skall gå på bröllop på söndag med min sambo. Det är sambons vänner som jag aldrig träffat. De gifter sig utomlands och vill ej ha något tungt att bära med sig hem ( de bor i USA och gifter sig i brudens hemland).

De säger att de ej vill ha presenter pga resekostnader och hotellrum, men hänvisar ändå till en presentsida på internet, med ganska trista hushållsaker.

Ingen av gänget som åker tillsammans från Sverige har köpt någon present och det känns så fel...

Har ni några idéer? Pris upp till ca 1000 kr.

Tack på förhand

• Svar på tråden HJÄLP! Skall gå på bröllop... presentproblem!
  • Lilla Li

Ska de åka på bröllopsresa? I så fall hade jag lagt pengar i ett kuvert och skrivit något fint om att de här pengarna är avsedda för att användas till någon särskild aktivitet under bröllopsresan - en extra fin middag, massage, dykning eller något annat kul. Det hade jag verkligen uppskattat själv.

• Brudjävul ;-)

Lilla Li, tack snälla för snabbt svar med bra idéer

Vet inte om eller hur de skall åka på Bröllopsresa men är det så är din idé tagen

Är det fler som har bra idér

• Secondhandbarn

Fadderbarn, donation till djur, regnskog osv. Man kan adoptera djur i djurparker. Det är bra ballt att kunna säga att man äger en älg i Skånes djurpark tex.

Vilket jag gör :)

• Secondhandbarn

Och så kan man köpa en stjärna åt dem, döpt till deras nya namn. Finns sånt på internet.

• Brudjävul ;-)

Ni är guld värda

Tack så mycket!

Gärna fler idéer

• kentfantast

Överhuvudtaget är det ju trevligt om de som åker från Sverige t ex vill lägga ihop pengar för en weekend eller nåt nånstans.
    Vi fick t ex en spahelg som vi ska utnyttja i sommar. Bästa presenten enligt mig

• Idwill

Jag spinner vidare på bröllopsresa... Ett par kompisar till oss skulle åka till Skottland, så vi växlade pund till dem! Då visste vi att pengarna verkligen gick till deras bröllopsresa

• På landet Juli 2006

Presentkort pa nagon affär i USA där de kan köpa nagot de själva vill ha?

Nagot fint med svensk anknytning, kanske nagon hemslöjdsgrej eller nat? Duk? Jag skulle bli glad över det...

En fin bok, kanske om svensk mat eller om svenska seder och bruk?

Hm, alltid svart det där... Lycka till!

• A.M.

Köp en kul upplevelse som de kan utnyttja när de har tid och lust:
    www.boxexperience.com

Jag har själv fått både chokladprovning och champagneprovning därifrån. Hur bra som helst!

• Apple

Har de en presentlista hade jag kopt nagot darifran, det ar ju det de onskar sig. Aven ifall det verkar vara mest "trakiga hushallsgrejer" sa ar det ju det de vill.

• Sister of the Night

Rent praktiskt instämmer jag med Apple.

Men jag älskade verkligen Secondhandbarns tips!!

• Mrs H (fd 4:e Maj)

Handla pa presentlistan, det ar ju de grejorna de vill ha! De smidiga ar att du en inte behover slapa pa nagon brollops present da foretaget som haller i listan ordnar med inslagning och leverans, hur smidigt som helt. Manga presentlistor inehaller presentkort om du tycker att det ar svart att valja bland grejorna. Det viktigaste ar ju att brudparet blir glada, inte att du kopt en present du gillar.

Vi hade sjalva en sadan lista (bor utomlands) och undrade arligt talat varfor tolk inte handlade fran listan nar det fanns en.

• Hertha

Kolla på www.oxfamunwrapped.com/

Där kan man tex köpa en get till en fattig familj i Afrika och så får man ett fint kort på en get att ge bort till den som "får" presenten. Suverän gåva tycker jag.

• kusse

Jag har beställt jättefina namnsmycken från www.jessicajansson.se.

Det kanske vore nåt, är ju inte tugnt och lätt att få med sig. Men ändå ett minne som varar.

Så kanske ett varsitt halsband men varandras namn på...
    Fast eftersom man väljer texten själv, kanske ni har nåt bättre och fyndigare att skriva.

Svar på tråden HJÄLP! Skall gå på bröllop... presentproblem!