• Margareta

Örebro slott - bra eller dålig lokal?

Hej! Jag är mycket tacksam för svar:
    Hur är det att hålla bröllop i Örebro slott? Vi har ca. 110 gäster och tycker att god mat är viktigt och att lokalen är fin och mysig.
    Har också funderat på Grythyttans Herrgård men 100 gäster är egentligen för mycket i deras lokal, vilket är ett stall?!

• Svar på tråden Örebro slott - bra eller dålig lokal?
  • *alice*

Hej Margareta!
    Vi ska hålla våran fest i Örebro Slott, Rikssalen. Vi kommer att ha mellan 60 och 80 gäster och vi är övertygade om att det kommer att bli jättebra.

• Sydneybruden

Jag har varit pa studentbal pa Orebro slott (i min ljuva ungdom...;) ) och det funkade jattebra trots att det var langt over 100 pers. Efter maten tog de bort en del bord sa att salen funkade som dansgolv ocksa, det borde ni kunna ordna med ocksa.
    Maten har jag inget direkt minne av (...) men den borde vara bra, det ar ju ett pampigt stalle i ovrigt och de har ofta fester av olika slag.
    Om du far, sa ga och kolla in stallet sjalv, och fa en uppfattning om storlek osv. Jag vill minnas att det fanns flera mindre rum i anslutning till Rikssalen dar man kunde sitta och prata, mysa osv.
    Later jattemysigt tycker jag!

• Sydneybruden

Ojda, sag just din tidigare trad, att du bor utomlands (?) och inte kan komma hem och kolla in lokalen hur enkelt som helst.
    Kanske kan du far slottet att skicka en broschyr eller nat med bilder for att fa en kansla av hur det ser ut? Det gjorde jag med "min" restaurang och det var inga problem (de ar vana med hysteriska blivande brudar med knepiga onskemal!) Eller fa nan kompis/slakting att ga dit och ta foton och skicka?

• f.d. Svart brud

Grythyttans gästgivferi är mer indelat i rum, så jag tror inte att det skulle passa så bra för ett stort bröllop. Däremot så tycker jag att slottet vore ett mysigt alternativ med medeltidprägel. Vi funderade på att ha själva vigseln där...

Svar på tråden Örebro slott - bra eller dålig lokal?