• brud_aug08

Förlovningsannons...

Sitter och funderar...vi har tänkt att kanske få dit i förlovningsannonsen att det blir bröllop nästa år (då det redan är planerat). Men hur ska man då formulera sig? Vi kommer ju inte att ha ett JÄTTEstort bröllop så alla vi känner får ju inte ta annonsen som en "förvarning till att inbjudan kommer"... Förslag? Man kanske ska strunta i den här idén helt enkelt...

• Svar på tråden Förlovningsannons...
  • Mrs Marley

Nu är det officielt, det blir bröllop nästa år!

XXX & XXX 2007.xx.xx

Ngt sånt kanske

• jagärsåkär

Hm... är det en så bra idé då? En annons i förväg kanske får många att hoppas att de ska bli bjudna? Bygga upp höga förväntningar?

Är det inte bättre att annonsera efter bröllopet? Eller varför väljer ni att annonsera före?

• brud_aug08

jagärsåkär: Jag vet faktiskt inte det var bara en tanke som slog oss, men du har rätt..jag tror också annonsen gör att många skulle förvänta sig att bli bjuden, så det blir nog inget av med den här idén!...

• Tizzeltazz

jag har varit inne på samma tanke...då vi skickar ut inbjudningarna exakt ett år innan (eftersom bröllopet blir utomlands så tänkte vi förvarna lite extra) dvs sept i år och det 'bara' blir nära släkt så ville vi annonsera lite extra typ 'bara så ni vet' ;) :)
    men dumt om människor då kanske börjar vänta på inbjudningar... *hmm*

• Mrs Marley

Något som är rätt trist nu förtiden är att när någon förlovar sig är reaktionen, jaha vad kul för er, grattis ( typ )
    Men lägger man till att man ska gifta sig så är det helt plötsligt
    aaah vad kul!!!
    Känns som om det finns så många som "bara" förlovar sig så att folk förväntar sig inget bröllop. Därför är det kul om man på ngt sätt kan berätta att det är ett bröllop på gång, även om dom inte är bjudna.

bara en tanke

• brud_aug08

Mrs Marley: Precis den tanken har jag med! jag menar idag känns det ju som att folk förlovar sig kors och tvärs (inget som jag skulle göra, men klart andra får det)
    Men jag tror faktiskt, att när vi berättar att vi har förlovat oss, så kommer vi att få frågan om bröllop ligger på kartan...enbart av den anledningen att alla VET hur gärna vi vill vara gifta och så innan barnen kommer... + att vi ändå har vart tillsammans i 5 år drygt, så jag menar de fattar ju att det är allvar nu!

• Mrs Marley

Mina föräldrar förstod direkt att vi skulle gifta oss men inte min sambos mamma. Där var det typ, grattis och inget mer. Men när ha sa att hon skulle få gå på bröllop nästa år var det helt andra reaktioner

Man vill ju att hela världen ska veta att det ska hända!!!
    även om alla inte är bjudna

• brud_aug08

Haha min svärmor kommer att fråga på EN gång om det blir bröllop!! hon har tjatat om det ungefär sedan vi blev tillsammans för 5 år sedan! Skämt åsido men jag tror faktiskt att våra föräldrar kommer att förstå att det blir bröllop snart!

Svar på tråden Förlovningsannons...