Polisen tog mig...
Igår morse vaknade jag av att någon ringde på dörren 8.15. Masade mig upp och såg att det var grannen. Han gav mig en lapp där det stod att jag skulle ta på mig bra kläder för en motorcykeltur och sminkväskan och vara klar inom 20 minuter. Jag gjorde mig i ordning och gick ut med sambon och döttrarna på balkongen med kameror i högsta hugg. Fick pallra mig upp på en HD och sedan bar det iväg.
I ett industriområde i Solna blev vi plötsligt invinkade till vägkanten av några poliser som hade nykterhetskontroll. Där stod redan två par och var ledsna/bråkade för de hade blivit av med körkorten. Chauffören Fredde fick blåsa och det visade positivt. Jag blev orolig för han blev visiterad och polisen skällde på honom. Sedan frågade han mig hur långt jag hade åkt med och jag ljög och sa att det bara var en kort bit... Två andra poliser dök upp och jag fick sätta mig i en bil med dem och de sa att jag skulle få vittna och de skulle köra till en närpolisstation med mig. När jag skulle hoppa in i bilen såg jag att någon filmade i en bil mitt emot och skeptisk som jag var till hela grejen pekade jag dit och skrattade triumferande.. dock var jag ändå orolig och frågorna malde i mitt huvud: "hur skulle mina kompisar ha fått polisen att gå med på detta, det var ju olagligt".. och Fredde var ju helt förstörd när de visiterade honom...
I polisbilen ifrågasatte jag varför två poliser följde med mig och bara en tog hand om Fredde, de svarade snabbt att det var en hundförare och de jobbade alltid ensamma... Jag ställde säkert en miljon frågor men snart stannade vi i Alvik och där stod 22 av mina kompisar!
Vi skålade i champagne och jag fick ett kuvert med ett uppdrag, fick klä ut mig till Ronald McDonald då de tycker att jag ofta äter på Mc Donlad´s... efter lite små uppdrag som inte alls var pinsamma fick jag gå till Västermalmsgallerian där ett kuvert med 1000 kr väntade. Fick välja ut en personalshopper och inom 30 minuter skulle jag hitta kvällens partystass. Vi sprang runt och jag hittade en blus, jeans och skor för pengarna!
Därefter bar det av till en båt vid Norr Mälarstrand för en drink och ombyte. Fick ha en princesskrona på mig resten av dagen och slapp den kliande oranga peruken. I en bakgata vid Fridhemsplan väntade en kompis pojkvän med en snowracer med en motor och hjul... han hade snickrat ihop den vid ett studentspex och nu skulle jag köra den ett varv runt kvarteret i mina Ronald Mc Donald kläder... vilken syn! Den hade t o m växlar och det var skitskoj att köra, folk glodde och plötsligt fick jag soppatorsk...
Lunchen intog vi på båten Gerdas, så himla mysigt och gott. Därefter drog vi till La Isla för en salsalektion för alla. Också riktigt kul. Sen satte vi oss i bilar och resans destination var Årsta havsbad. Därifrån åkte vill med båt till Utö och en av tjejernas killes landställe precis vid vattnet med egen brygga och sängplatser till alla. Medan tjejerna gjorde i ordning maten fick jag sitta på bryggan med en drink och måla ett porträtt av sambon med akrylfärger. Fick även en tallrik med snittar att mumsa på.
Sedan var det dags för en grym grillbuffé. En efter en höll ett kort tal, många pratade om första gången de hade träffat mig och andra minnen. Alla avslutade med att ge mig ett berlock kopplat till talet, t ex en kompis gav mig en nyckel för att hon hade bott ihop med mig, en gav mig en sköldpadda efter en resa till sköldpaddornas ö Zakhyntos, en fick jag en napp av då vi träffades i en mammagrupp, en är guldsmed och hade gjort ett jättefint berlock med mitt och min tvillingsysters namn på för hon träffade oss samtidigt. Ja så fortsatte det, jag var superrörd och imponerad... fick till sist ett silverarmband att sätta fast alla berlocken på. Under kvällen sjöng vi karaoke, badade bastu, hade champagneprovning och mycket mer. Alla sov över och imorse fick jag massage av en tjej som är sjukgymnast. De hade t o m släpat med en massagebänk. Fick en dunderfrukost innan vi åkte med båten hemåt.
Är helt slut men oj så lycklig! Vilka kompisar jag har... längtar så till bröllopet då jag ska tacka alla med ett tal :)