• ulster

Buffé-kall eller varm?

Håller på och komponerar en buffé till vårt bröllop, och blev lite konfunderade när vi tittade på Annorlunda caterings buffétablå och det verkar som att majoriteten av rätterna ska serveras kalla. Hade nog tänkt oss mer varm mat, åtminstone köttet. Är det "ok" att servera en buffé som tillstörsta delen är kall?

• Svar på tråden Buffé-kall eller varm?
  • Bruden blå

Finns det något godare än en kall kycklingsallade och lite vattenmelon en varm sommardag????
    Nä det e klart det inte finns :D :D :D

På sommaren är det helt perfekt med kall mat, dom flesta föredrar kall mat framför varm när det är soligt ute. Så en kall buffé på sommaren är helt perfekt.

• jessisca

vi kommer ha en helt kall buffé (delvis pga bristen på värmningsmöjligheter i festlokalen...) och efter att ha vart på bröllop som serverade kall buffé för några veckor sen vet jag att d funkar! finns ju massor av gott kallskuret kött att få tag på...

• FruÖlandstok

Vi ska också ha helt kall buffé.. detta beroende på att maten ska lagas i förväg å vi vill inte hålla på att lägga ner massa tid med å värma mat (ganska litet kök där vi ska vara så det kan vara jobbigt). Uppskattar själv kall mat väldigt mkt..

Sen kan man se sommar-vinteraspekten.. dvs på sommaren är det underbart med kall mat då det ofta är varmt, medan när det börjar bli lite kallare ute så kan folk vara lite mer sugna på varm mat..

men klart man kan ha kall buffé!

• summer bride

Jag tycker absolut att man kan severa en kall buffe! Om det är på kvällen så kanske man vill ha NÅGOT varmt, men då tycke rjag det räcker med exempelvis nykokta smörslungade färskpotatisar. (förutsatt att bröllopet äger rum på sommaren)

Vad serverar ni på den kalla buffen?

• ulster

Vi har inte planerat exakt, men tänkte ha typ rotfuktsgratäng (varm), lax, någon form av vilt, pasta- eller couscoussallad, ugnsrostade grönsaker, spenat/fetaostpaj, någon sås/röra, samt bröd.

Egentligen är det mest min m2b som är helt inställd på att köttet, och även pajen, måste vara varmt. Tror dock han börjar ändra sig lite

Svar på tråden Buffé-kall eller varm?