• blåpärlan

Jo men visst (långt)

Som jag misstänkte så blev det möhippa igår.

Klockan 8 satt hela familjen och käkade frukost.
    Tonårsdottern telefon ringde och hon gick ifrån bordet för att prata.
    Jaha, tänkte vi, nu kollar de så att vi är vakna.
    Hon kommer och sätter sig igen och jag hör något som prasslar från vardagsrummet.
    När jag tittar ut i hallen står det 10 tjejer i röda peruker och solbrillor.
    F*n vad rädd jag blev. De skulle ju inte komma in bakvägen!
    Sen var det kläddombyte:
    Snorgrön negligé med en massa konstiga snören fastbundna, papiljotter i håret, mjöl på hela mig, svarta cykelbyxor och strumpor som gick upp över låren.
    Avfärd med ögonbindel och sen var vi framme vid första uppdraget:
    Sälj färska frukostfrallor på campingen! 200 frallor skulle jag göra av med. Jag sålde 190.
    Sen åkte vi in till köpcentrat och där fick jag en hemgjord väst fylld med kramdjur. Nu förstod jag vad snörena på "klänningen" var till för.
    Dra i ett snöre för 10 kronor och vinn ett kramdjur. Vinst varje gång.
    Men när man drog i ett snöre kom det inget kramdjur utan klänningen åkte upp istället.
    Men jag sålde alla kramdjuren också.
    En oplanerad aktivitet var att jag fick hoppa i en sådan där bungy jump gunga.
    Man sitter i en sele och hoppar på studsmatta.
    Jag har höjdskräck men ville visa dom att nu jädrar! Jag gjorde volter och var jätteduktig.
    Klockan 3 bar det iväg till en hudvårds salong där jag fick lerinpackning och ansiktsmask. SÅ UNDERBART SKÖNT.
    När behandlingen var klar var det klädbyte igen.
    Magtröja, cykelbyxor, kortkort och vita nylon knästrumpor. Till detta bar jag gympadojjor. På huvudet fick jag lila hatt med en rosa slöja fastsatt.
    Då var det bowlinghallen nästa.
    Jag har aldrig bowlat förut och det syntes på resultatet. Fick nog 74 poäng eller så, men kul var det.
    När bowlingen var slut gick vi och åt tacos, mycket mumsigt.
    Kvällen avslutades på krogen och jag var hemma klockan 24.00.
    En toppen dag och kväll, men fyllan har inte gått ur kroppen än.

• Svar på tråden Jo men visst (långt)
  • Mauline

Vad rolig dag du verkar ha haft :)

• Wicks

trist att det kötrde i hop sig för din man dock, kominusseradae inte gruppwerna? du vrerkar dick haft trevligt :)

• blåpärlan

Jag hade kanonskoj.

Nog kommunicerade grupperna alltid, men de sket i vad vi hade sagt. Det var hans syskon som tyckte vi hade "kontrollbehov".

Jag tycker väl det är normalt att man inte bara slänger iväg sina barn ens för en sådan här grej.

Svar på tråden Jo men visst (långt)