• Mrs E.
    Äldre 2 Jun 18:50
    15603 visningar
    22 svar
    22
    15603

    Naglarna blev fula

    Snälla hjälp, vad ska jag göra? Jag "gjorde" mina nagar igår (gele) för första gången och de blev jättefula tycker jag, gelen går inte ner på hela nageln och det är en ful kant ner till. Visst det var en chansning då jag endast betalade 250kr. Kan någon rekomendera någon som är BRA och BILLIG i Stockholm, gärna väster- norrort.

  • Svar på tråden Naglarna blev fula
  • Lady o Lufsen
    Äldre 2 Jun 19:13
    #0

    Nu är jag långt ifrån kunnig när det gäller detta men...dom två gånger jag har gjort naglar så har dom inte gått precis hela vägen ner till nagelbandet...men du har kanske en skarp kant och större mellanrum än vad jag hade...Kan du inte påpeka detta till den du var hos? Kanske går att fixa?

  • Gabbie­s
    Äldre 2 Jun 19:20
    #0

    Den kanten som du menar finns ju alltid men den ska slipas ner så att den inte syns.. har dom inte gjort det så har dom ju inte gjort det du betalade för, dvs utfört sitt jobb och då tycker jag att du ska kräva pengarna tillbaka..

  • Kakan -07
    Äldre 2 Jun 19:30
    #0

    Sen är det ju som med det mesta - man får vad man betalar för...

  • bumse2
    Äldre 2 Jun 19:39
    #0

    Tråkigt att det inte blev bra, att det är billigt betyder inte alltid att det är sämre, själv har jag betalat 290kr för mina gelenaglar ( förstärkning av egna) och jag är supernöjd.
    En kollega till mig brukar gå på en salong i Rissne, de kanske kan hjälpa dig, det finns även en salong i Jakobsbergs centrum som har elev behandlingar, de kanske har hyfsade priser. Ring runt och kolla lite.
    Det är inte så att du tycker det är ovant? Jag tyckte det i början(har "fransk"), jag har också en liten kant ner till som jag tyckte var markant första dagen, ögat vänjer sig efter ett tag, men när jag frågat andra så ser de inte något konstigt.

  • Pokiyo­o
    Äldre 2 Jun 21:09
    #0

    Om du inte blev nöjd nu skulle jag inte rekomendera dig att gå på ngn elevbehandling då resultatet oftast inte blir perfekt...tyvärr så måste jag nog hålla med Kakan-07 man får vad man betalar för....jag vet vad jag betalar för mina naglar och ja det är dyrt men jag har aldrig varit missnöjd nån gång alltid ett perfekt och noggrant resultat..

  • Theres­ekarls­son
    Äldre 2 Jun 21:12
    #0

    när jag alltid gjorde naglar för några år sedan så gjorde jag hos en tjej som heter Marsida som jobbar på en salong som ligger på Vasagatan i city.....skitduktig....hon använde då silke till naglarna o det höll jätte bra....

  • SuperS­ara
    Äldre 2 Jun 21:26
    #0

    Jag har gått till en tjej på St Eriksgatan som är jätteduktig www.simonas.se
    Hon är relativt billig.

  • gargam­el
    Äldre 3 Jun 11:40
    #0

    Håller lite med, man får vad man betalar för... Det säger sig självt att 250 inte e nån proffsperson som gör. Bara matrealet lär ju gå på nån hundring (vad vet jag, men det är nog inte så billigt), sen ska dom ju ha betalt oxå, och sitta då i två timmar för då 150 kr verkar ju olågiskt. Även om hon gör det svart.
    Nä, jag går hellre till nån som e dyrare och som kan.
    Men jag tycker absolut att du ska gå tillbaka och säga att du inte blev nöjd! För är personen nybörjare ska den säga det!
    Lycka till!

  • Mrs E.
    Äldre 3 Jun 12:12
    #0

    Nu har jag visat upp mina naglar för en grannes kompis syster som arbetar med naglar, hon tyckte att det inte var nåot fel på naglarna och nu har jag vant mig. Tack bumse2 för tipsen du gav mig, det löste sig ju ändå. Billigt behöver ju inte vara dåligt, dina blev ju bra för 290kr.

  • jennys­nartfr­u
    Äldre 3 Jun 12:21
    #0

    Hej! Jag har haft gelénaglar i 1 ½ år nu och jag kan bara säga att alla görpå olika sätt. Om man inte vet hur det ska se ut när det är snyggt, men om man tycker att efter första nageln att det inte ser bra ut, säg till då. Då brukar dom vara bra på att göra om så att man blir nöjd.
    Man bör oxå veta hur man vill att naglarna ska se ut, naturliga, fejk (vissa gillar det), om man gör fransk, bred vit kant eller smal osv.
    Rekommenderar varmt luisa på www.beautyandnails.se/. Hon är mycket noggrann och mån om att man får det man är ute efter.
    P.S Det är mkt vanligt med gelé och fransk manikyr, men man ska välja det som man tycker passar en själv. Har hört folk säga att dom vill ha det så som alla andra har. Svårt att uppnå då alla manikyrister gör på olika sätt, använder olika material.

    Lycka till!
    Jenny

Svar på tråden Naglarna blev fula