• emm_smile

Kan skomakare förkorta klackar?

Hej. Jag gjorde ett riktigt fynd häromdagen när jag lyckades komma över ett par bruna knähöga stövlar till vrakpriset 99 kr. Enda nackdelen är att klacken är alldeles för höga för att jag ska kunna gå bekvämt i dom. Är det någon som vet om en skomakare kan minska den med någon cm. Vore tacksam för svar.
    Mvh Emelie

• Svar på tråden Kan skomakare förkorta klackar?
  • novali

Japp. Men frågan är om det går på alla skor i och med att skon är formad efter klacken. Förstår du hur jag menar?
    Kortar man klacken kanske skon blir väldigt konstig

• Frantic

Risken är att allt får fel vinkel, klacken kommer att luta inåt hålfoten och tån på skon kommer att peka uppåt. Prova att hålla skon så som den skulle hamna om du hade kortare klack så ser du hur jag menar.

• emm_smile

Ja, jag förstår vad du menar. Men det kanske räcker med att dom byter ut klacken mot en bredare. Tror ni att det skulle kunna gå. Denna klacken är rätt smal och då känner jag mig så ginglig. Det kanske blir stadigare med en bredare klack.
    Hur bifogar jag bilder? Jag tänkte visa er skorna så att ni får se.

• novali

Det kan gå att byta till bredare klack som du säger. Fråga hos en skomakare.

Jag vet inte hur du kan bifoga bilder. Är du medlem hos familjeliv eller någon annas sida där du kan lägga in bilder så lägg bilden där och skriv in länken här så ser vi bilden.

Svar på tråden Kan skomakare förkorta klackar?