• Roslagsbrud

Länna kyrka

Efter en turbulent vår när det gäller arbetslivet, så har jag nu landa mitt i tillvaron och skall nu börja med planeringen inför den Stora Dagen i september

Visst har jag tittat in på denna sajt då och då, sedan min sambo friade den 2 december -06, när vi tillbringade en underbar helg på Kolsva Herrgård i Västmanland och läst många av inläggen.

Först tänkte vi ha vårat bröllop i Singö kyrka i norra Roslagen men efter att ha upplevt Länna kyrka strax utanför Norrtälje, så ändrade planerna och nu är denna kyrka bokad .. den ligger så vackert där vid Kyrksjön.
    Någon annan som planerar att ha sitt bröllop i denna kyrka i höst

Jag är uppvuxen i Roslagen och känner att det är där jag vill stå brud. Jag har varit gift tidigare men då gifta jag mig borgligt, så vi känner båda att det är helt Ok att ha ett kyrkbröllop men det blir en "liten" tillställning, tillsammans med våra nära och kära.

Har ännu inte riktigt bestämt mig för om jag skall vara klädd brudklänning eller om jag skall välja en vacker klänning av en annan typ.
    Min blivande man har tidigare varken varit förlovad eller gift och att önskar sig ett bröllop med frack och brudklänning men han överlåter till mig att bestämma.
    Förra gången jag gifte jag mig i en Champangfärgad dräkt.
    Det jag vet är att jag i så fall ej kommer att ha varken slöja eller krona .. tycker inte det riktigt är Ok när man har varit gift tidigare och när man som jag har passerat 40-årsstrecket.
    Vá har ni andra för tankar om detta

Svar på tråden Länna kyrka