• liten lilja

Mysig restaurang i Stockholm?

Nästa fredag tar jag min sjuksköterskeexamen och tänkte gå ut och äta med min familj.

Nu känner jag mig dock helt tom i huvudet när det kommer till bra restauranger... Skulle gärna se att det är ett mysigt ställe, lite sommarkänsla och inte alltför svindyrt

Är det någon som har några tips?

• Svar på tråden Mysig restaurang i Stockholm?
  • förhoppningsis

Grill kanske eller nån av italienarna i gamla stan

• Liten med Mindre

Mysiga (italienska) restauranger:

Linguini - pasta
    Döden i grytan
    Bohemia (Mancini)

Fast ingen av dem har direkt sommarkänsla.

• förhoppningsis

sommarkänsla hmm kolla nån av skärgårdskrogarna då, J tex ligger ju jättefint på en brygga

• liten lilja

Åh tack, nu ska det kollas upp!

• Fru 2008

Restaurang Kungsholmen, Norr Mälarstrand el.Göteborg, Hammarby Sjöstad. Till Göteborg kan man ta båt från Nybrokajen t sjöstaden och få en fin tur genom stan samtidigt. Båda med bästa sjöläge och god mat.

• Gable

Grill har jättegod mat, men stället i sig är väl inte direkt vad jag skulle kalla mysigt. En ruskigt hög ljudnivå och man får inte ha bordet så länge som man vill. Men som sagt, maten är superb!

• Bruden blå

bra priser och suverän mat. då skulle jag gå till.

Underbar-libanesisk restaurang på drottninggatan
    Cypern- grekisk på valhallavägen
    Esperia- Grekisk på söder
    Café Cornich- Libanesisk vid rålambshovparken

• Bruden blå

ja just det. fråg. du går möjligen inte i K26?
    mina gamla klasskompisar (varit mammaledig) går nämligen ut på fredag. Tänkte om du var en av dom.

• liten lilja

Bruden blå:

Nej tyvärr! Jag går ut från Ersta. K26 är väl KI kan jag tänka mig?

Tack alla för jättebra tips! Det lutar för tillfället åt Götebort i Hammarby Sjöstad... Men det kan hinnna ändras . Och gå på restaurang kan man ju göra hela sommaren!

• Bruden blå

liten lilja

Nope Sophia.
    Lycka till med studenten. själv har jag som sagt va ett år kvar, men skulle egentligen gått ut samma dag som dig.

• liten lilja

Bruden Blå:

Åh, jag önskar i efterhand att jag hade sökt Sophiahemmet. Jag gillar upplägget på era praktiker.

• Bruden blå

liten lilja

alla skolorna är bra på sitt sätt. Men måste ju erkänna att jag är väldigt nöjd med min utbildning. Har varit ute på mycket bra praktik, verkligen fått guldkornen, tx BAS, kvinnokliniken, gynakuten, svph, kvinnokliniken operation mfl. nu har jag precis fått veta placeringarna till hösten och då skall jag få gå på C-op, Anastesi och åka ambulans ett par veckor. sedan har vi även haft primärplacering och det kommer en valfri placering sen till våren. Men nu närmast väntar c-uppsattsen. känns lite nervöst men ändå under kontroll.
    Hoppas du får en härlig dag på din student och sedan en fin start i arbetslivet, har du fått jobb redan? Själv ska jag jobba på förlossningen i sommar.

• jennysnartfru

Restaurang J, finns både på Lidingö och i Nacka. Man kan ta båt till båda.

Restaurang Halv grek plus Turk, Jungfrugatan

Ulla Winbladh både á la carte och normalprismeny

Villa Källhagen

Pontus by the Sea

Lycka till
    Jenny

• Garbo23

Rökeriet på Fjäderholmarna är mysigt, billigare än öns krog oxå. Mysig resa med båten ut..

Svar på tråden Mysig restaurang i Stockholm?