• niiskuneiti

Vad önska sig?

Vi har total idétorka. Vad ska man önska sig i bröllopspresent egentligen? Vad har ni önskat er i present? Kanske kan vi få inspiration av er

• Svar på tråden Vad önska sig?
  • Gabbies

Vi önskade oss bidrag till bröllopsresan eftersom vi har allt vi behöver och inte kommer att ha råd att åka på en bröllopsresa annars.

• Paola

Vi har bara önskat oss "sånt man kan äta, dricka eller göra". Har redan alldeles för mycket prylar och vill också signalera till våra gäster att vi inte fröväntar oss stora, dyra presenter...

• Joleen

Servis, glas, handdukar, presentkort på IKEA, upplevelsepresenter som helikopterflygning, whisky-/vin-/choklad-/ostprovning, fallskärmshopp, bungy jump.

• tindra star

Vi har en servis som vi håller på och samlar delar till samt vinglas. Så de önskar vi oss. Men annars har vi också idétorka...

• niiskuneiti

Tack för alla bra tips! Fler idéer? Vi har många gäster

• Paola

OM jag skulle ha önskat "saker" så skulle jag ha önskat lyxiga lakan och fina kokböcker! Fina lakan kan man aldrig få för många av, om man har plats i skåpen, de slits ju. Och det komem rju hela tiden nya roliga kokböcker (jag älskar att laga mat).

• Nessan

Fick själv ett bra tips här på BT på vad man kunde önska sig - en bärbar telefon.

Har ni trädgård kan ni ju önska träd eller växter. Håller ni båda på med någon hobby? Finns det prylar ni behöver till det? Vi önskade oss tex massa friluftssaker som tält och delar till vårt trangiakök.

• fjutjur brajd

Valfri gåva till en biståndsorganisation.

• Thailands brud

Vi har önskat oss handdukar, sänglinne, trädgårdsredskap, slangvinda, skottkärra, efva attlings "amor vincit omnia" glas, murad grill, trädgårdsmöbler och lite annat små plock.

Förväntar oss absolut inte att en person kommer med ett helt trädgårdsmöbelemang eller en grill men då vi har många syskon uttryckte de en önskan om "saker som man kan lägga ihop till"

• jagärsåkär

jag ville först önska mig porslin men det som vi tycker om är för dyrt, över 1000 för en tallrik!! Så vi ser oss om i utlandet efter liknande porslin o köper det själva, billigare hoppas jag.

I stället kommer vi nog ha en lista i en antikaffär där man kan köpa presentkort eller lägga pengar på några stolar, bord och fåtölj eller så. Det kommer bli vår nya inredning, vi har inga möbler alls och jag ville alltid ha nåt som vi kan ha för alltid och minnas bröllopet med. "de här fick vi när vi gifte oss" vill jag säga till mina barnbarn en dag! Så mitt råd: välj saker ni kan ha kvar! Alltså inte glas, handdukar osv som slits ut o går sönder.

• niiskuneiti

Stort tack för alla bra förslag! Vi börjar nog med att önska oss resebidrag, men sen får vi väl göra en reservlista för dem som inte känner att de vill ge oss pengar.

•  Miss Cee

Vi önskade oss:
    * Finservis (mat)
    * Glasskålar från MINE
    * Kaffekvarn
    * Sängkläder
    * Tavlor (från en släkting som målar)
    * Ballongvisp ;) (fast då fick jag skäll när jag sa det för gästen tyckte inte att det var en bra önskan ;)
    * "Allt på Bluebox"
    * Presentkort på Ikea (ville ha ett vitrinskåp till nya servisen..)
    * Biocheckar
    * Dvdboxar (Sällskapsresan, som vi fick! och Sagan om ringen.)

Annat att önska:
    * Finbestick
    * Glas
    * Saker till trädgården (vattenslang, skottkärra, utemöbler etc.)
    * Stekpannor/kokkärl
    * Konsertbiljetter
    * Linnedukar och servetter
    * Kamera
    * Cyklar, studsmatta sådna saker :)
    * Choklad ;P

•  Miss Cee

Jo, finns ju massor av fina böcker att önska sig. Typ "Coffetable-böcker" med mycket bilder etc.

Annars så finns ju:
    boxexperience
    upplevelsepresenten.se

och sådana sajter..

Svar på tråden Vad önska sig?