• Henrike

Upplevelsepresenter

Är det någon som har några bra idéer på upplevelsepresenter? Vi har inte några att slå oss ihop med om present så luftballongstur eller pensionatsweekend blir lite väl dyrt och brudparet önskar sig bara upplevelsepresenter. Kanske kunde man ge dem något att ?konsumera? istället men de vill alltså inte ha saker alls.

Har funderat på chokladprovning, whiskyprovning, en fin flaska whisky, fin middag på restaurang inkl. barnpassning, teaterbiljetter men det känns så ?vanligt? alltihopa... Jättetacksam för fler idéer, kanske någon har fått något kul någon gång?

• Svar på tråden Upplevelsepresenter
  • Fru Henax

Kan tipsa om en grej vi fick i present som vi _verkligen_ blev glada över! Presentkort på Centralbadet! Helt suveränt kul! Vi badade nåt slags örtbad och fick massage! *längtar tillbaka*

Nu vet jag ju inte om det är Sthlmsområdet det handlar om men nåt liknande borde väl finnas lite varstans?!

• Lina 82

Ett förslag som inte konsumeras dirket är en vinflaska som man spikar in i en låda och lägger lappar med vad man tror att brudparet kommer göra/befinna sig om 10 år och meddelar att de inte får öppna lådan förrän om 10 år på sin bröllopsdag...

Lycka till!

• Ansulupe

Whiskyprovning gav jag min sambo i födelsedagspresent - inte alls vanligt eller tråkigt, utan jättekul och spännande. Tillsammans med en bok eller flaska whisky är det taget!
    En annan kul grej är matlagningskurs eller danskurs. Eller ingridienser till en särskild maträtt och recept på hur man gör samt en passande flaska vin så att de kan laga maten tillsammans?
    Kolla mer grejer här: www.liveit.se/
    www.upplevelsepresenten.se/
    Mycket är dyrt, men det kan säkert ge en del inspiration.

• Henrike

Jättebra idé med massage, skall kolla om man kan få det som par i Skåne någonstans! Vingrejen också kanon, men har gjort det några gånger, bl a med brudparet faktiskt, så det känns lite taget Men jag har fört det vidare till flera andra, superkul grej.

Skall också kolla om whiskyprovning finns någonstans i Skånetrakten, de vet mycket om whisky.

Boxexperience var en jättebra idé för att få idéer men tror det blir lite för dyrt att ge bort det, tänkte oss max max 1500 och då finns det inte så mycket att välja på så känns lite futtigt att ge bort ett presentkort som de typ bara kan använda på 2 saker eller så!

Tusen tack för alla tips!!

• spännande!!

Presentkort på en resturang, kan ju i alla fall vara en början på notan om man inte har till hela.

• Hästsson

Vet ju inte exakt vad som finns i närheten av där du bor, men den här listan kanske kan ge några idéer:

danskurs
    spa-upplevelse (kurbad/massage/annat)
    matlagningskurs
    ponnyridning
    glasblåsning
    besök på något museum/utställning i trakten
    silversmide
    krokimålning
    äventyrsbana
    biljett till djurpark/nöjespark

Vi fick flera olika upplevelser i bröllopspresent och jag kan säga att alla har varit superkul att testa! Trodde inte jag skulle gilla vissa grejer, men de visade sig vara de aktiviter jag tyckte absolut bäst om i slutändan.

• jessiesthlm

Ballongflygning? Vet många som uppskattat det otroligt. Företagen brukar ha driver med erbjudanden så det inte blir så himla dyrt

• Henrike

Tusen tack för alla bra idéer och sajter, jag har verkligen fått uppslag att fundera på!

• Flamma

Kan varmt tipsa om www.upplevelsepresent.se där jag fick en smyckesdesignkurs. De har alla möjliga olika roliga upplevelser man kan ge bort i present och upplevelser i alla prisklasser. Ska ge en seglingstur till min mor och far på deras bröllopsdag Kolla där, de har allt!

Svar på tråden Upplevelsepresenter