• Råsabruden!!!

krona!?

Hej allihopa!!
    Jag håller på att planera vårat bröllop som ska gå av stapeln den 25 Aug och det blir ett STORT bröllop!! 135 är bjudna! Nu har jag en undran ,jag är korthårig och gillar egentligen inte sånt här med slöjor och så,men jag har en gammal brudkrona i släkten som jag tycker är fin. Måste man ha slöja när man har krona eller går det bra ändå ? Vad tycker ni? Och kan man ha bara en krona när man är korthårig? löshår tänker jag inte ha!!!

• Svar på tråden krona!?
  • Whirlie

Jag kommer ha svärmors egenhändigt knypplade brudkrona och jag har inga planer på att ha slöja. Vet ej om det är ok, men det är ju vårt bröllop och JAG som bestämmer vad jag ska ha på mig (har helt fria händer, brudgummen litar på mig *ler*). Så jag bryr mig inte om vad andra tycker!

• Yllo

Varför skulle man måsta ha slöja bara för att man har krona? Och varför skulle man måsta ha långt hår för att ha en krona?

Det enda jag kan tänka mig kan bli knepigt är väl att fästa kronan stadigt om du har väldigt kort hår, men har du lite längd upptill (alltås inte 2 cm stubb )så borde det inte vara några problem.

Hur ser kronan ut? *nyfiken* Jag hade själv velat ha krona, men min man ville absolut att jag skulle ha tiara, så det blev ingen krona för mig

• mazarinen

Ska ha min mammas virkade krona, men utan slöja.

•  Miss Cee

Nej man måste inte ha slöja.

Ja det går jätetfint att ha krona till kort hår :)

Du kommer bli jättefin!!

• 20071231

Jag ska ha krona men ingen slöja. Förstår inte varför det inte skulle gå... Givetvis kan du ha kronan även om du har kort hår, kommer att bli jättefint!!
    Har du ingen bild? **nyfiken**

• gnilla

Ska också ha krona, men ingen slöja - och har också ganska kort hår så mitt svar på denna tråd blir: självklart kan du ha "bara" krona i ditt korta hår, det är inte SUPERkort bara? Har kort på kronan, men HUR ska jag få fram det???

• Timjansdoft

Jag ska också ha krona, ska låna vigselkyrkans - den är så fin... ska inte heller ha slöja...

• Råsabruden!!!

tack för alla råd!! Jag bestämde mig direkt för att ha krona och ingen slöja!! Håret är inte "snagg" så det går nog att få till det!! Tyvärr har jag inget kort på den , men den är vit m. pärlor och emellan dem är det små rosa/aprikosa tygblommor!!Svårt att förklara!!

• September mys

jag ska göra ett eget hårsmycke med samma pärlor som i halsbandet, får se hur det blir

• Medeltidsbrud

ska ha krona men ingen slöja.

• 20071231

September mys
    Hur har du tänkt att smycket ska se ut?

Svar på tråden krona!?