• GrisRosa

ringar för små fingrar?

Jaha då ska man förlova sig om typ en månad

Men vi har fortfarande inte riktigt bestämt oss för storleken(bredden) på våra släta ringar... Jag känner att jag har väldigt små, smala fingrar. Därför tror jag att jag passar bättre i lite tunnare ringar, vill ju inte ha en förlovningsring som ingen ser och är tunn som en tråd men samtidigt är frågan i hur vigselringen kommer se ut... ?? Förmodligen kommer giftemålet dröja så det känns knepigt att behöva bestämma vigselring nu. Men å andra sidan; jag vill ju kunna ha kvar min förlovningsring som den komer att vara OCH kunna ha min dröm-ring.

Just nu har dröm-ringen en bredd på 4mm, guld med hjärtslipad diamant som buktar ut lite. Tror ni att det skulle se konstig ut att ha en slät förlovningsring på 3mm under den????????????????

Hur har ni gjort/tänkt? Ser gärna bilder på era fingrar å ringar

• Svar på tråden ringar för små fingrar?
  • VGV

Hejsan! Jag har också små, smala fingrar och var orolig för att det skulle se klumpigt ut med en allt för bred förlovningsring. Jag har en 1,9 mm hög och 4 mm bred och den tycker jag är alldeles lagom. 3 mm siljer ju inte speciellt mycket från 4 mm, 1 mm för att vara exakr :) så jag tror det kommer bli superfint på dina fingrar. Det är inte heller några problem för mig att ha en vigselring på 4 mm sedan, när det väl gäller. Hoppas det blir bra för din del!

• GrisRosa

Det är såna här grejer som gör att jag inte kan sova så tack för ditt svar så här på torsdagskvällen

• maljor

Har oxå ganska små fingrar men min förlovningsring är 1,8mm hög och 5mm bred. Skitsnyggt tycker jag.
    Har sedan köpt en 4mm bred alliansring som jag ska ha som vigselring

• GrisRosa

skönt att höra. Sitter här m två vanliga ringar på vänster fingret bara för att "känna hur det känns"

• VGV

Äsch jag har försökt komma på hur man lägger in bilder hät på BT, men kan inte. Om du är intresserad så kan jag maila dem till dig :)

• GrisRosa

ja gärna Men vill inte riktigt lägga ut min mail adress här... Men kan ju skaffa en hotmail Gör det imorgon, så titta gärna in då om inte förr

• VGV

Det förstår jag. Jag kikar in imorgon med jämna mellanrum. Min sambo, dataingenjören, var för trött för att hjälpa mig med hur man lägger in bilder här ;)Vi får höras imorgon. Sov så gott :)

• GrisRosa

wow jag är ju nästan en data hacker ju

• VGV

lilla N:

Nu har jag mailat bilderna till dig och ska titta på de du lagt ut!

• Mrs. 170307

Jag har också små fingrar och mina ringar är ca 6 cm tillsammans (vigselringen ca 2 och förlovningsringen 4).

Tycker det är perfekt så. Större skulle jag inte vilja ha.

www.joliwed.info/ring.jpg

• GrisRosa

jätte fina ringar När förlovade ni er?

• Mrs. 170307

Asch, 6 mm naturligtvis, inte cm.

• VGV

Var det till mig komplimangen var menad :)? Isåfall tack så mycket, vi är väldigt nöjda med dem. Sambon hade ju redan sin ingenjörsring att ta hänsyn till, så det var den som fick bestämma modell och för hans del även färg på metallen. Vi förlovade oss den 15 maj, så vi har snart varit förlovade i 2 veckor!! :) jag tittade på dina bilder och det är inga problem med de bredderna som du hade, det kommer bli jättefint!

• GrisRosa

ja jag menade dig VGV, men kan även säga sammasak till mrs 170307, fast då får jag väl säga gratulerar till bröllopet istället

VGV: Hur känns det nu då så här någon vecka efter med ringen å så?! *nyfis* Jag sitter här å grejar m ring-måtten. Hur tänkte ni ang det? Man vill ju varken ha för stor eller för trång ju...

• VGV

Det känns kanonbra jag har ju som du ganska liten ringstorlek, tror det är ca 4,5 till 5 cm i omkrets på ringfingret, men jag tog en som satt ganska tight, trots detta sitter den idag kuper. Det kan vara lite klurigt att hitta rätt storlek, den varierar ju lite beroende på värme och när på dagen man provar. Jag blev rekomenderad att hellre ha en lite för liten än lite för stor ring, man vill ju kunna bada, diska och göra andra vardagliga sysslor utan att behöva ta av ringen. Trots att vi hade varit noga vid utprovningen så fick vi ta in sambons ring lite för den var för stor. Så jag kan rekomendera att du beställer ringarna så att ni får dem ett par veckor innan förlovningsdagen så kan ni reda ut sådana problem innan dagen D :)

Svar på tråden ringar för små fingrar?