Gardasjön?
Vi skall resa lite runt i Italien (bröllopsresa). Funderar om någon vet vilka städer runt Gardasjön som är romantiska & trevliga???
Tack!
Vi skall resa lite runt i Italien (bröllopsresa). Funderar om någon vet vilka städer runt Gardasjön som är romantiska & trevliga???
Tack!
jag har varit rätt mkt runt gardasjön,, men fasiken vad jag är dålig på att komma ihåg namn. men vi bodde iaf i en stad som heter sirmione.. otroligt vackert och lite lugnare. romanstiskt som tusan!!
Limone är trevligt, men det var längesedan jag var där så vet ej hur det ser ut nu.
Tackar!!!
Hej!
Jag har inte varit där än, men åker dit om lite mindre än en månad. Har läst en hel del om Gardasjön och där verkar superfint. Vi kommer bo på två olika orter under vår resa som båda ligger i den norra delen. Det är Limone sul Garda som överallt nämns som en väldigt pittoresk, mysig ort och Riva del Garda som är större, men som också verkar charmigt med sin gränder och torg.
Gardasjön är supervacker runt hela, ta er verkligen tid att stanna till, sitta ned och ta en öl eller en fika.
Om tid över, sväng gärna förbi Lago di Como och en stad som heter Bellagio. Fantastiskt, även det.
Hejsana,
Kul att ni ska åkta till Lago di Garda, är praktiskt tagen uppfödd där. Ni får inte missa Sirmione- en medeltidsstad som ligger som en halvö ut i södra delen av sjön.
På den östra sidan har de större orterna marknader olika dagar. Köpmännen åker runt från dag till dag. Marknade är väldigt stor och man kan hitta underbara saker. Tänk på att åka tidigt för värmens skull.
Ni får inte missa Desenzano sul garda, Garda.
Som någon har skrivit tidigare i tråden finns det oerhört fina ställen och god mat!!
Lycka till och njut!
Vilken härlig bröllopsresa ni kommer att få. Jag har inga tips att ge men jag har bilat genom området och det är mycket vackert.
Hur tar ni er dit och hur ska ni bo?
Gardasjön är helt makalöst och många besök har det blivit då jag & min man inte bor så långt därifrån. Jag har några favoritställen: Riva del Gardone, wow, vilket härligt ställe. Vackert, rent och utan trafik där restauranger och torg ligger. En favorit har blivit Torres del Benaco, lugnt, romantisk och helt enkelt underbart! Det finns så många härliga ställen runt Garda, så försök ta er runt, eller ta färja från Torres Del Benaco och åk tvärsöver sjön. Glöm inte heller att besöka några fantastiska vingårdar i Valpolicella när ni ändå är där.
Trevlig bröllopsresa. Själva åker vi på försenad bröllospresa till Sardinien om 3 veckor ;0)Mia
Hej!
Kom precis hem från en underbar resa vid Gardasjön! Där är supervackert! Av de ställen vi besökte så vill jag rekommendera Sirmione och framförallt Limone sul Garda. I Limone bodde vi på Hotel Castell, vilket vi var mycket nöjda med. Riva del Garda var fint, men de andra orterna var mycket mysigare.
Håller helt med om Gardasjön!
Tipsade just några andra om det. Riva del Garda, byn Garda och Lazise är nog de vackraste! Helt underbart romantiskt!