• SIA 9 juni 2007

Är det fel...

att inte önska sig några bröllopspresenter ??
    Har fått en del kommentarer då vi inte har någon önskelista, men vi vet inte vad vi önskar oss, vi är ganska nöjda med det vi har...

• Svar på tråden Är det fel...
  • Joleen

Jag tycker att det låter bra, värre med folk som är stenhårda med vad de vill ha i så fall! det viktigaste är väl att de är där och delar glödjen med er!?

• Lainan

Fel är det väl inte, men jag som gäst tycker att det vore jättebra med en önskelista, för sälvklart vill man ge något!

• KakNina

Vi önskar oss inte heller något speciellt. Jag har sagt åt folk som frågar att de får köpa något om de vill, men isåfall får de själva bestämma vad de vill köpa. Plus att presentkort på typ IKEA alltid funkar.
    En del har nog tyckt att det är lite jobbigt att inte få hjälp i presentvalet, men häromdagen sa en av gästerna "Gud vad skönt att ni inte har något speciellt ni önskar er, det ska bli så kul att välja själv!" Det var roligt att höra. =)

Men så, nej, jag tycker inte det är fel att inte önska sig något. =)

• Damen i röd hatt

Som gäst vill man inte komma tomhänt till ett kalas utan man vill överlämna en gåva. Vi valde att be gästerna sätta in pengar på olika välgörenhetskonton. Vi hade precis som ni mycket saker så vi valde att avstå från presenter. Man behöver ju inte vara hagalen bara för att det är en bröllop.

• Bruden blå

om ni inte vill ha något så kanske ni kan önska er bidrag till något som ligger er varmt om hjärtat. tex rädda barnen eller liknande.
    som gäst vill man ju gärna ge något som brudparet finner glädje i. Inte så kul att köpa present om inte brudparet vill ha något alls. bättre då att ni önskar er något som inte tar upp plats men som ändå känns bra för er.

• Wicks

tycker de tär bättre utan presentlistor, då ge rman alla gäster sjävla möjlighet att var finurliga och fakitkst finna något de har råd med. om amn gör en önskelista så blir det oftast en annan prisklass på sakerna

• M23

Nackdelen med att inte önska sig något (oavsett om det är saker/pengar/bidrag/välgörenhet) är ju att man riskerar att få källaren FULL med saker man inte alls vill ha. Och det om något känns ju onödigt!

Svar på tråden Är det fel...