• Nickans

Shit, jag har luskat ut mitt möhippedatum.

Min tärna å jag ska gå på sminkkurs. I samband med detta fick jag veta vilka lördagar hon inte kan. En av lördagarna är samma dag som min sambo ska på svensexa, den andra är om två veckor. Denna lördag sammanfaller bra med andra väninnors ledighet.
    Nu sitter jag och är jättenervös! Ska jag gå upp tidigt den lördagen och vänta, eller kan det likaväl bli samma dag som svensexan? Blä, jag vill inte veta, men ändå vet jag på något sätt...vill inte avslöja detta för någon.
    Tänk om man inte får någon alls! Det finns ju helt klart en anledning till att vi brudar INTE SKA VETA och lägga oss i.

• Svar på tråden Shit, jag har luskat ut mitt möhippedatum.
  • PennyJenny

Och hur vet du att din tärna inte lurade dig? ;)

• A:s wife

Lugn bara, det kan bli när som helst! gå inte och vänta, utan låt dej bli överraskad.
    jag vet att det är svårt, jag gick själv och klurade på när min möhippa skullle bli och trodde att jag visste exakt, men ack så fel jag hade!

• GithKat

Man tror man vet men inte fasen gör man det.... själv blev man totalt lurad två gånger...

• miz

Fast du såg det inte svart på vitt som jag gjorde...

Min syster hade glömt sin möhippemapp framme, och med stora bokstäver stod det datum och tid.. Såg tom en av aktiviteterna..Trodde nästan att hon gjort det med flit för att lura mig, så jag sa inget..

Men men mycket riktigt vart informationen rätt,..
    Det spelar ju ingen roll... Jag låtsades vara överaskad, och allvarligt talat hade jag inte sett mina vänner på så länge så jag blev så himla rörd ändå!! Har i efterhand aldrig berättat att jag såg mappen...

• Bröllopstokiig

haha..! man kan verkligen bli nojjig av sånt här!!

Jag trodde jag hade lite koll men har nu ingen aning om när det blir.. Inte svensexan heller.

Vi är inte lite nojjiga hemma. Vi har sett till att fräscha till oss på fredagkvällarna, ni vet man rakar benen, tvättar håret etc. Man vet ju aldrig om man ska tvingas ha baddräkt på sig eller nåt. Sen vaknar vi jättefina på lördagen och inget händer...

• mandarina

Ta´t lugnt. Min kille lyckades avslöja vilka som planerar möhippa för mig. Han är värdelös med hemligheter. Fast han tror att han är skitsmart med sånt. Jag vet sen innan att om det blir nån möhippa så lär den ske bara ett par dagar innan bröllopet eftersom mina tärnor bor så pass långt bort. Annars kan de inte vara med. Det är jag rätt säker på.

Överraskningsmomenten kvarstår ju dock. Man vet ju inte vad de planerar eller nåt. Ska bli skiiitspännande för jag är rätt säker på att de tänker göra bort mig. Jag ´blir inte lätt generad...

• Lotta på Bråkmakargatan

Jag tror också att jag har koll på när det händer. Och tänker naturligtvis förbereda mig; raka benen, vara uppe i god tid för att duscha, fixa håret och lägga på make upen... Aldrig att jag ska låta dem ta mig á naturell efter en natt med "natt-trollet"!!!! Jag kommer skylla på att jag börjat motionera tidigt på mor'narna, för att komma i form inför bröllopet... Hi, hi, hi!!!

• Miss Cykel

Jag har också klurat ut mitt datum, och jag tänker nog köra på Lotta på Bråkmakargatans linje! :)

Det är väl OK om man vet datum, så länge man inte vet hela dagens schema? Så känner jag iaf.

• JAAAA!!!

ja me vet , imorrn !!! hjälp

• praline

Jag tror oxå jag vet när men det återstår och se....spännande men nervöst och pirrigt.

• stårbrud070728

vad tråkiga ni är :)

• Miss J

Jag vet med mitt datum, av en person som försa sig. Riktigt tråkigt, jag sa inget men jag blev lite lessen;-( Man ska ju gå å tro att man vet, inte VETA. Hoppas bara att de inte ändrar det till _efter_ bröllopet för att jag vet det nu, då blir jag ännu lessnare!

• Rainred

jag trodde att min möhippa skulle sammanträffa med en tjejmiddag men icke sa nicke och sen en fredag ville min man att vi skulle ut och äta middag och sen gå på bio och det tyckte jag var en förträffligt ide och när det ringde ¨på dörren denna kväll fick jag LÅNG näsa; mina kompisar stod är och sa nu f-n är det möhippa!!!! hihi och min närmaste kollega på jobbet GRUNDLURADE mig och jag blev anfallad av mina arbetskompisar..så det kan bli så att de lurar dig också!

• helenrik

Jag var ganska säker på ett datum, men den dagen kom och gick.
    Mina kompisar skickade en massa konstiga paket till mig så jag visste att något var på gång, och då var det inte så svårt att räkna ut dagen.
    Vi gick upp som vanligt och åt frukost och jag hade precis börjat fundera på om jag hade gissat rätt och hur de skulle göra för att hippa mig. Då ringer telefonen och ber mig infinna mig på tunnelbane stationen en timme senare. Så även fast det första överraskningsmomentet var över, blev allt väldigt spännande och kul.
    Lycka till med din hippa.........

Svar på tråden Shit, jag har luskat ut mitt möhippedatum.