• puhs kusin

Calles i Burg

Vi funderar på att åka till Tyskland och handla inför bröllopet, har aldrig varit där förut. Hur långt från Puttgarden ligger Burg? Tacksam för lite praktiska tips. Vet någon oxå hur långt det är från Helsingborg till Rödby och på ett ungefär hur lång tid det tar att åka däremellan?

• Svar på tråden Calles i Burg
  • Tajci78

Puttgarden till burg är det ca 7km det är den första byn avfart till höger sedan svänger du till vänster och kommer in i byn kör rakt fram i rondellen och ta första vägen till vänster. Från helsingborg är ju färgan ca 20 minuter sedan genom danmark ca 2 timmar och sedan färgan ca 45 minuter :) Hoppas jag hjält dig lite

• Tajci78

oj det blev en masa stavfel hihihi så är det när man är snabb. Calles öppnar redan 6 tror jag du har även på höger sida vid rondellen en annan dansk affär som e billig

• puhs kusin

Tackar! Då är det någonstans mellan 20-25 mil på danska sidan då. Sitter och räknar lite på bensinkostnaden.

• puhs kusin

Vi ska åka över dagen så riktigt så tidigt är vi inte där Bor 15 mil från Helsingborg

• Tajci78

Å va skoj jag är 5 mil ifrån helsingborg :)

• gnilla

Hej på er alla brudar!

Vi har nyss kommit hem från en inköpsresa från Trosa till Tyskland/ Heiligehafen:Calle där vi handlade ALLT vi kan tänkas behöva i alkoholväg till vårt bröllop! När jag sovit en sväng ska jag summera vad hela "kalaset" gick på - men en sak vet jag redan nu: DET ÄR BILLIGT!!!!

Svar på tråden Calles i Burg