Jag har blivit hippad!!! OJ vad lurad jag blev...=D
Lurigheterna började för flera veckor sedan när det dök upp ett brev till oss i brevlådan från "Vägverket". Det var ett väldigt seriöst brev & kuvert med fina ord och stämpel..mm De skulle göra reparationer på vägen bortanför vårat hus utanför en skola en bit bort.. Och jag & min fästman svalde betet med hull och hår!!
Sedan igår, skulle de komma och inspektera vägen... Det knackar på dörren tidigt på lör morgonen. Och där står en kille från vägverket. Han vill diskutera med oss och grannarna reparationer och sänkning av hastigheten.. (Min bästa vän & hennes sambo är våra grannar.) Vi diskuterar för fullt där ute, jag & kompisen.. Min sambo orkar bara vara med en stund, hans svensexa var dagen innan så . Sedan ber vägverket-killen oss att följa med och åka längs vägen för att vi ska visa var vägen är dålig mest..osv.
Vi kör en bit.. och sedan ser vi en bil som står nästan nere i diket, och killen tvärstannar med bilen, men oj, vad har hänt här!! Sedan ser vi någon som ligger utanför bilen..benen sticker fram.. Och vi rusar skärrade fram!! Och jag hinner tänka hur mycket som helst, blir helt fokuserad på situationen (Är sjuksköterska!) .. Och sedan när vi försöker få kontakt med personen, då HOPPAR mina kompisar fram från bakom bilen, och den liggande personen tar bort huvan och hoppar upp, OCKSÅ min kompis!!! GAAAHH! Jag blir helt chockad och fattar ingenting!! Men sedan går det ju upp ett ljus.. hahaha,,, alla skrattar och säger att jag är härmed kidnappad!! Och vägverket-killen fotar oss en massa. Han var såklart inte en äkta sådan, utan min kompis sambos äldste bror som jag aldrig träffat! Gu vad han spelade bra!!
Sedan kommer en UNDERBAR dag... men att sjunga in en låt på skiva i studio!! ÅH vad kul!!! Sedan gör jag roliga och snälla uppdrag på stan. Och de har tryckt t-shirtar där det står min möhippa på!! De bjuder på mat och snacks under dagen, och dryck ). Sedan åker vi till ett relaxställe och badar bastu, dricker vin och har hur trevligt som helst! Och jag får svara på frågor om min m2b..mm.
Sedan går vi ut och de bjuder mig på fin restaurang m jättegod mat.. och sedan festar vi och dansar hela natten!!!
ÅH jag älskar mina vänner!! Känner mig helt tårögd när jag tänker på det.. oj vad de har planerat och pysslat för min skull !