• Ajo

hotell på Sicilien?

Vi har bokat 2 veckors bröllopsresa till Sicilien. För en av veckorna är boendet klart - en lägenhet på en gård uppe i bergen. Första veckan skulle vi vilja ha ett passande smekmånadshotell vid kusten. Är det någon som har varit där och har något förslag att komma med?

• Svar på tråden hotell på Sicilien?
  • portos

åhh jag avundas dig, skulle också vilja åka dit ngn gång. en fråga till dig istället. vad kostar en sådan lägenhet på en gård. fixade ni den privat eller?
    obs du behöver inte uppge pris om du inte vill
    kram

• Joanna

Sicilien är jättevackert. Vi var där en vecka förra sommaren och bodde då i en medeltida stad som hetter Cefalu.Det var en jättemysig stad som jag gärna skulle åkta tillbaka till. Där fanns det bl a en fin sandstrand och mysiga gamla gränder att strosa i.

Tyvärr har resebyrån som vi åkte med gått i konkurs så jag kan inte ge några tips på boende. Prova att kontakta Italienska turistbyrån, de kanske kan hjälpa er.

• Mary99

Ak till Taormina! Det ar underbart romantiskt med vidunderlig utsikt, charmig "medeltida" grander, charmiga restauranger och en liten shoppinggata med forvanandsvart exklusiv shopping. Finns hotell i alla klasser (bla 2 femstjarninga om ni vill sla pa stor...)

• Helene

Rekomenderar starkt Cefalú underbar liten stad nära vattnet. Calura är ett av de större hotellen där ligger precis vid vattnet jätte fint, finns ävem ett sött hotell där du även kan boka bungalows..lite högre upp men hotellet brukar ordna gratis bilskjuts ner till vattnet..Paradiso tror jag att det heter.

• Louise 2003

Jag och min blivande har funderat på att åka till Sicilien på bröllopsresa. Jag har två förslag på hotell i Taormina som jag tycker verkar helt fantastiska.

www.belsoggiorno.com
    www.laplage.it

Jag har inte varit på något av dem, men att döma av hemsidorna så lär det inte gå någon nöd på gästerna där. Bara utsikten är värd rumskostnaden

// Louise

• Pingstbruden

Hej!
    vi ska åka till Sicilien på smekmånad och jag har hittat den här sidan med massor av hotel.

www.placestostay.com

Den är bra för alla resmål inte bara Italien.

• Anonym

Jag rekommendera Cefalú -vi bodde på ett lägenhetshotell (i ett gammalt hus) med stor balkong med utsikt över havet. Ett ställe att återvända till! Det fanns också hotell men jag tycker att lägenhetshotell ger större frihet. Kankse inte så hippt, men romantiskt.

• Anonym

Jag rekommendera Cefalú -vi bodde på ett lägenhetshotell (i ett gammalt hus) med stor balkong med utsikt över havet. Ett ställe att återvända till! Det fanns också hotell men jag tycker att lägenhetshotell ger större frihet. Kanske inte så hippt, men romantiskt.

• Ajo

Hej och tack för alla svar.

Veckan på vingården kostade 5000 för en vecka och vi bokade den genom lavilla.se. De har lägenheter över hela Italien och vi bokade av dem förra året i Toscana. Då var vi jättenöjda och bodde väldigt billigt och pittoreskt. Denna gången blir det dock lite dyrare.

• Ankis

Hej!

Jag vill också rekomendera Cefalu där vi förlovade oss förra sommaren, staden var verkligen otroligt vacker och hade en fantastisk solnedgång varje kväll!

• J-son

Ciao bella !

Var på Sicilien okt 2002 (förlovade oss där 20/10-02)
    Vi bodde i Giardini Naxos på hotell Villa Giardini. Ligger vid Naxos bukten. Tar ca 10 min med buss upp till Taormina.
    Giardini Naxos är i sig inte mycket mer än
    en helt vanlig liten turistort men det finns en fiiin strand där man plaskar i vattnet och ser Etna på ena sidan, en skymt av Italien på andra sidan och Taormina, byn som klättrar på bergen på en tredje sida. Giardini Naxos är lite billigare än Taormina och en strand på gångavstånd. Bor man i lite mer romantiska Taormina får man åka linbana till stranden.
    Väl värt att åka till !! Nu börjar jag längta lite.... /L

• cicelly

J-son!
    Vi förlovade oss också på Sicilien (juni-02) och vi bodde på samma hotell som ni!
    En dag hyrde vi bil och min M2B friade när vi njöt av den fantastiska utsikten i en liten by som heter Motta Camastra. Det var siesta och det kändes som vi var alldeles ensamma. Han hade med sig ring (leksaksring från 10-kronorsautomat) och champagne (som han släpat med sig från Sverige!). Sååå romantiskt!

Ajo!
    Jag rekommenderar Sicilien, men tycker att ni skall bo i Taormina (och en Giardini-Naxos) som är otroligt mysigt! Var tyvärr aldig i Cefalú, men det är nog också fint!

Svar på tråden hotell på Sicilien?