• Pink Lady

Finnar när jag vaxar överläpp - hur göra?

Hej!

Är det någon som kan hjälpa mig? Får alltid massa småfinnar när jag vaxar överläppen, inte så snyggt... :(

Hjälp!

• Svar på tråden Finnar när jag vaxar överläpp - hur göra?
  • den lilla

har du torr hud? vaxa en stunf efter du har smörjt in dig så att huden inte är så torr för då "river det" liksom.. det blir infamerat.. men se till att krämen verkligne har gått in i huden för annars blir dte för halt för vaxet..

så brukar jag iaf göra.. hade också problem med finnar och små sår efter vaxning.. men nu har jag tagit bort det med IPL för jag orkade inte längre..

• kackelmaja

vaxar inte i ansiktet men for att slippa utslag nar man vaxar bikinilinjen brukar jag forst ta en varm dusch och skrubba med en skrubbkram, sen torka torrt o vaxa. Efter att ha tagit bort ev vax som blivit kvar baddar jag med vanl ansiktsvatten som ar milt men med lite, lite alkohol i.

• kackelmaja

vad jag menar ar att prova samma procedur i ansiktet ;)

• Fea

Plocka istället, med pincett eller med sådana där tvinnade trådar.

• den lilla

ja tråd är skitbra!
    inte pincett det verkar bara bli värre när det växer ut då (men jag kan ju ha fel)

• gargamel

Jag har hört att man inte ska vaxa läppen, för d gör huden mindre elastisk typ, och man får sån där slapp rynkmun.
    Men men, jag vet inte, har inte direkt forskat i det...

• Soffyboffy

Du kan ju prova att smörja in med Helosansalva efteråt, den är decificerande...oj svårt ord så här sent! Brukar använda det!

Svar på tråden Finnar när jag vaxar överläpp - hur göra?