• så kär...

gratis digitala bilder till hemsidan???

Hej,

någonstans läste jag om något ställe där det fanns royaltyfria bilder som man gratis kunde ladda ner och t ex använda på sin hemsida. Jag trodde att jag sparade länken bland mina favoriter, men det gjorde jag tydligen inte...

Finns det någon vänlig själ som kan tipsa mig om någon bra site där man kommer åt digitala bilder som man lagligt kan använda på t ex sin hemsida, på inbjudningar osv så att man följer ett tema? Jag är väldigt sugen på djur/natur-bilder om det är så att någon har tips!

Tack på förhand alla ni underbara!

/lilla jag...

• Svar på tråden gratis digitala bilder till hemsidan???
  • Bruden blå

det finns hur mycket som helst.
    sök på google. säk tex:

Gratis bilder
    bakgrunder
    fria bilder
    högupplösta bilder

klicka på fliken bilder på google. du kommer hitta hur mycket som helst om du söker en liten stund efter vad du vill ha för bilder.

• så kär...

Hej,

trixet är när man anger sådana söktermer så får man oändligt många träffar som visar sig vara... INTE gratis. Nu tror jag att jag har hittat en, den vill jag tipsa om:

www.sxc.hu/

• miz

Royalty free betyder inte gratis.
    Det betyder att efter du köpt bilden är du fri att använda den som du vill, men du måste betala för den.

Men det finns många andra gratis bilder. Du kan även köpa stock images på cd till ett billigt pris. De finns massor med cds fulla med bilder av olika teman.

Vad letar du efter?
    Jag har ganska många fina bakgrunder, samt blommor och sånt som passar brölop till.

Svar på tråden gratis digitala bilder till hemsidan???