• Modestie

Färgad dagkräm, Lancome eller Clinique eller...?

Skulle vilja ha en dagkräm, helst i geleform, som ger massor av fukt och så lite färg!

Där jag bor finns bara "vanliga" märken att få tag på, men jag tar gärna emot tips. Kikade på Cliniques färgade dagkräm och den har ju bra pris, men även Lancomes aqua fusion tinted känns lockande.

Åsikter?

• Svar på tråden Färgad dagkräm, Lancome eller Clinique eller...?
  • Apricos

har bara provat apotekets och den var riktigt bra, gav både mycke färg och fukt.

• yeahhh

Om du har en dagcreme som du verkligen trivs med, så kan du köpa bronzer från DR hauschka (finns att köpa på Life, hälsokost). Den tar man några droppar av och blandar i sin vanliga kräm.

• jocelyn

Aqua fusion är ganska fet tycker jag. Jag använder just nu en från YSL men funderar på att prova Estée Lauder DayWearPlus tinted moisturizer, alltså samma serie som den suveräna dagkrämen.

• Modestie

Tack för tips. Tyvärr "tål" jag inte Dr Hausckas produkter, de är för oljiga och feta för mig. Jag ska kika på Esteé Lauders, tyvärr är ACOs för mörk för min likbleka hy annars är den säkert mest prisvärd!

Fler tips?

• den lilla

Jag måste bara varna för Niveas det var den sämsta jag har testat! man blev helt orange :O

• tjockis

aqua fusion har jag använt, den ger mycket fukt för mig som har torr hud. =)

• Modestie

Ok, fler tips eller är dte nästan bara jag som använder denna typ av produkt i år? (förra året fanns massvis av trådar om denna typ av produkt...)

• B1LLy

jag har dermalogicas creme-som har ltie solskydd å färg i sig, den är ltie lagom fet oxå-ääälskar den! min hudterapeut gav mgi den i bröllopsgåva! :) hon e altlid på mig att skydda ansiktet från sol året runt...jag e dålig på det-älskar att sola! =)

• Modestie

Tack för svar, ska nog ge mig ut på jakt efter prover!

• silverdrake

B1LLy
    är den bra alltså dermalogicas, har sneglat på den, hurpass "fet" är den, går den att jämföra med skin smooting creme? är det lätt att välja färg (om man beställer från nätet) är det stor skillnad eller ska man bara köra på medium??

• kissekatt

silverdrake!
    jag har precis köpt dermalogicas färgade skin tint och är jättenöjd! Färgen (medium) är perfekt, har även tittat på de två andra men den ljusa är för ljus för sommaren när jag hoppas på lite färg. Den mörkaste kan man enl expediten blanda ut med en annan dagkräm men den kändes ändå alldeles för mörk för mig.
    Krämen är inte så fet, snarare som active moist men inte så rinnig. Just nu tar jag lite active moist innan jag tar på skin tinten.

• silverdrake

kissekatt

aha, okej. jag har relativt medium hy så då kanske den borde funka för mig med då...(hade medium beige på ID så) och då kanske det är bättre för mig om jag tar mig Skin smoohing innan alltså eftersom jag är lite torr u hyn. men den här ger väl bara lite mer färg till skillnad till foundation som täcker också? har jag fattat rätt? är det något skimmer i den.

• kissekatt

För färgjämförelse har jag ID 1.2 fairly light på vintern men nu ska jag testa 2.3 medium beige. Tinten har lite lite skimmer men det syns inte alls i ansiktet. Just skimret var en anledning till att jag väntade så länge med att testa den, gillar inte det, så jag testade en massa andra färgade krämer först. Men denna är bäst!

Den täcker inte mycket men jag tycker ändå att den jämnar ut/täcker mer än andra färgade dagkrämer.

• silverdrake

hm, mja, det blir nog till att beställa en sån när man är lite mer stadd i kassa...

Svar på tråden Färgad dagkräm, Lancome eller Clinique eller...?