• föralltidhans

Idag har vi börjat

Idag startade vi jakten på de perfekta förlovningsringarna. Det var hur mysigt som helst och stå där inne i affären och prova ringar till DET fingret. Vi upptäckte dock att vi inte var riktigt så vågade som vi trodde. Vi tyckte helt enkelt inte det var så snyggt med en massa mönster eller tvåmönstrade. Jag trodde själv att det var titanringar som gällde men när jag såg dem i verkligheten idag kändes de inte alls bra.

Superlycklig!!

• Svar på tråden Idag har vi börjat
  • Akvavit

Visst är det kul att kolla på ringar? Vi gjorde det förra veckan, man blev så där fnittrig och bara lycklig.
    Även jag hade kollat mycket på titan/palladium/vitguld, men när det kom till kritan så blev det rött guld. Jag använder så mycket silver normalt sett att det kändes mer speciellt med rött guld.
    Däremot blir det en lite ovanligare yta på den...
    Lycka till med ringvalet! :)

• Skogshuggarbrud

Vi ska titta på ringar i morgon och jag är såå nervös. Vi har hittat några par på internet som vi gillat, dock vill vi gärna se dom i "verklignheten" innan vi bestämmer oss. Ska bli så skoj, längtar massor, hittar vi de perfekta ringarna så beställer vi dom imorgon... Jag vill nu! Wiie!

• föralltidhans

Det var verkligen riktigt mysigt.
    Lycka till med shoppingen.

Vi kom på att vi inte viste vad vi skulle skriva så det tar nog ett litet tag till innan vi beställer men vi har iaf börjat resa.

Vad skall ni skriva i ringarna??

• Akvavit

Vi skriver bara förnamn (den andres) och datum i våra.
    Vi började kolla hos guldsmedsbutikerna och hade väl hittat några alternativ, men sen åkte vi och kollade hos en "riktig" guldsmed, så bestämde vi oss för att beställa därifrån. Kändes mycket trevligare med ringar handgjorda bara för oss, även om de inte är någon speciell design. :)

• hanna_s

Vi hämtade våra ringar för ett par veckor sedan.. HÄRLIGT!! blev släta ringar som var lite "kantiga" i modellen. Schalins. I dem står det bara förnamn och datum.

• Kaffemoster

När ni kollar på ringar .. tänk vigselring .. så att du väljer något som passar till en vigselring du kan tänka dig .. Visst, det kan du ju inte veta nu vad du vill ha när den dagen kommer ... men ha det i bakhuvudet ;)
    Ibland finns det fina kombinationer ..

• föralltidhans

Tack kaffemoster. Det blir antagligen helt enkla i rött guld utan några som helst krusiduller, så det ska nog inte bli ngt problem senare. ;)

• Skogshuggarbrud

Nu är ringarna beställda, hihi! Blev helt släta i rödguld från schalins, dock lite kupade på insidan så att det knappt känns att man har dom på sig, helt underbara. I våra ringar skrev vi förnamn (den andres då) sen ett dubbelhjärta och efter det datum (18/6 - 2007), i skrivstil!!! Så nu längtar vi båda två och går nu och tänker på hur vi ska gå tillväga den dagen då det äntligen är dax! Lycka till med valet, och precis som kaffemoster sa, tänk på typen av ringen, så att du sen kan matcha ihop vigselringen med din ursnygga förlovningsring!

Svar på tråden Idag har vi börjat