• lankan

Ringar

jag undrar om mannen ska ha ring när man förlovar sig eller ska han vänta tills bröllopet?

• Svar på tråden Ringar
  • SpookysKira

Upp till er. Spooky hade ingen forlovningsring, men min far har bade forlovnings- och vigselring. Min bror har forlovningsring, och inga planer pa att gifta sig, sa det beror helt pa hur man vill gora sjalv :)

• Frantic

Enligt svensk tradition har mannen enbart förlovningsring, och det är bara bruden som får en ring under vigselaktn. Detta har kommit att förändras för många på senare år. Många vill ha det som i ameríkanska filmer och talkshows, där ett frieri går till så att killen hoppr ned på knä med en fet diamantring i näven. Sedan finns det många som tycker att det är tråkigt att man inte kan se på en man att han är gift. Jag har sagt till min sambo att jag tycker att vi skall köra två ringar var, var sin förlovningsring och var sin vigselring, men han säger nej, han vill köra den gamla svenska varianten.

• tinlan

Vi har beställt våra ringar.Min blivande kommer att ha två ringar, förlovningsringen och en lite bredare vigselring,det känns bra för oss.

Svar på tråden Ringar