• Mrs Rosan

Tjejer som friar!

Ni tjejer som tagit saken i egna händer och friat till era män vill ni berätta om det? Vilka reaktioner fick ni? Är så nyfiken......

• Svar på tråden Tjejer som friar!
  • Theresekarlsson

Jag gjorde det på vår ettårsdag.....skulle ge min sambo frukost vid tv:n och hade även lagt ett paket vid sidan....han trodde väl det var något annat för han blev jätteförvånad och jätteglad....

• Tussa85

Jag friade till min sambo i helgen på vår 2 års förlovning
    Gjorde ett scrapbookingalbum med bilder på oss, lite dikter å annan text i.
    På näst sista sidan stod frågan, och på sista sidan fick han kryssa i Ja eller Nej.
    Han kryssade i Ja
    Han blev väldigt förvånad men väldigt lycklig! Han var själv så orolig över om han skulle fria till mig, var rädd att de skulle bli fel eller att han skulle göra bort sig!
    Vi planerar nu ett sommarbröllop 2008!

• Hemlig brud 07

Jag har väl friat till honom ca 10 gånger. Fått nej alla gånger förutom sista. Det är hemskt att få nej. Och varje gång tänkte jag aldrig mer att jag friar. Men skam den som ger sig

Han ville inte gifta sig för att
    1) Vi har det bra ändå, så varför ändra på det?
    2) Gillar inte att stå i centrum på så sätt - därför är inte barnen döpta heller.
    3) Tror inte på gud och trodde man måste göra det i kyrkan - vilket känndes helt fel.
    4) Förstod inte hur det fugnerade med arv mm om vi inte var gifta och har barn. Mycket knöligt.

När vi nu då fick ihop alla dem bitarna. Han förstod att det inte blir sämre av att gifta sig, att det inte måste vara i kyrkan och det kunde bara vara vi. Då gick det efter 13 år.

• dewris

Jag friade till min fästman i fredags!
    Jag gjorde en liten tipspromenad i lägenheten, där han fick gå fram & tillbaka och svara på frågorna som handlade om mig.. Och sista frågan var såklart om han ville gifta sig med mig, och han svarade "Ja".. *pheuw*
    Han vart jätteglad och tyckte att det var en väldigt kul grej! Bra reaktion där ^^

• föralltidhans

Jag friade till min sambo den 12 februari i år. Jag lagade en supermiddag, tände ljus och på bordet stod rosor, ett kort och en ask som innehöll ett ringmått. Han blev jätteglad och svarade JA!
    Idag var vi och kollade på ringar och i Tunisien i aug sker själva ringväxlingen och då kommer jag verkligen känna mig förlovad. Har än inte börjat bröllop än men jag har lite planer på aug 2010, då dagen vi träffades på är en lördag.

• sandybrud

jag friade till min blivande i morgonrock, halv ett på natten... Vi fick oss ett gott skratt... Vi gifter oss på lördag!! Jiippiii!!!!

• mr&mrs

Jag friade efter 4,5 åt tillsammans genom ett blomsterbud till min blivande, hela hans jobb blev involverade! :) Han blev så chockad när han fick ett kort med "vill du gifta dig med mig?" Jag fick en bukett när han kom hem med ett kort där det bara stod "JAAA!!" ... han var dock tvungen att ringa och fråga att det var på riktigt först! :)Vi gifter oss den 29:e september, längtar!

• mr&mrs

Låter som vi inte pratar med varandra alls.. lappar hit osv ;)

• Fru_Jangbåge

Jag friade till min pojkvän i radio fredagen den 13 april i år! Åh, det var så kul!
    Nu är planeringen i full gång och vi gifter oss 10 November i år

• brud 11/11

Jag friade till min man i badkaret i januari förra året, när han kom hem satt jag med levande ljus o champagne i vårt nya badrum.. en gummianka kom simmande med två ringar runt halsen och svaret var ett glatt JA!
    vi gifte oss i nov förra året

Svar på tråden Tjejer som friar!