Hur mycket pengar ska man lägga?
Om brudparet önskar sig pengar till bröllopsresan, hur mycket ungefär är 'brukligt' att lägga? Vad har ni lagt?
Tacksam för svar.
Om brudparet önskar sig pengar till bröllopsresan, hur mycket ungefär är 'brukligt' att lägga? Vad har ni lagt?
Tacksam för svar.
Lite beroende på men till goda vänner har vi gett ca 500 kr per person
Man lägger väl så mycket man har råd att avvara. Så tycker jag i alla fall.
Svår fråga det är ju upp till var och en att bestämma hur mycket man vill lägga och hur nära vänner de blivande är.
Vi var på ett bröllop och där la vi 500 kr per par vi var 10 par så det blev 5000 kr till bröllopsresan. Det ända som är tråkigt är att de aldrig åkte på någon resa och har förmodligen lagt pengarna på något annat. Man vill ju gärna veta vad eller på var de gör av de. Man är ju trots allt delaktig.
Brudgummen är en barndomskamrat men det är ju inte våra 'bästa kompisar' men vi umgås lite då och då och så...
400-500 per person har vi lagt när vi gått på bröllop.Alltså ca 800-1000 per par.
Jag har lagt 500 kr när jag har gått på bröllopet.
Jag tycker också att man lägger så mycket man har råd och lust att lägga.
Våra bröllopsgäster är en brokig skara, både vad gäller inkomster och hur långt de har till platsen för bröllopet. Vi har därför valt att inte alls önska oss något, förutom ett grattiskort från varje sällskap. De som vill ge något mer får sätta in en valfri summa på det konto som vi själva öppnat för att spara till bröllopet. Det är också valfritt om man vill skriva avsändare eller vara anonym.
Det går alltså utmärkt att komma på vårt bröllop utan att ge oss en enda krona. Vissa lägger ut stora summor på resa och övernattning, och det är stort nog (tycker vi). Alla pengar som eventuellt trillar in på kontot ser vi som ren bonus :)
Jag tycker också man lägger så mycket man själv tycker är OK att lägga...oavsett hur väl man känner brudparet eller inte.
Vi gifte oss förra året och önskade oss pengar till vår bröllopsresa...våra vänner la 500-1000/person och vi vart superglada
Så gör vad som känns bäst för er, allt kommer att uppskattas!
Samma summa som man hade tänkt köpa en present för annars. kan vara en hundralapp eller en tusenlapp, spelar ingen roll, ge så mycket du känner att du vill.
*puff puff*