• Framtida Fru S

Förlovning + förlovningsannons

Hej, jag och min sambo kommer att fölova oss på midsommarafton 2007. I lördags fick jag tom släpat med honom till guldsmeden för att kolla på förlovningsringar och på lördag skall vi antagligen gå tillbaka för att beställa, äntligen!! Vi kommer inte att berätta något för våra familjer iförväg även om vi har nämnt för några av våra vänner att vi skall förlova oss. Frågan är om vi skall sätta in en annons i tidningen eller skall vi låta familjerna/släkten (halva på västkusten och halva i STHLM) upptäcka det? Eller skall vi rentav skicka någonslags mass-sms på midsommarafton? Det blir många tidningar att sätta in annons i om det skall vara annons DN+Svd+GP blir typ 1000:-. Hur har ni andra gjort? Kul om ni svarar!

• Svar på tråden Förlovning + förlovningsannons
  • tesa+tompa

Mass-SMS lär ju bli billigare än annonser i alla de tidningarna..
    Vi lät släkten bara märka det..

• Framtida Fru S

Haha ja det lär ju bli det, hoppas bara att ingen förväntar sig någon annons. Men det är väl vår förlovning bara. Bara drygt en månad kvar iallafall! Som jag har längtat..

• tesa+tompa

Vill ni ha en annons oxå, så hade nog iaf jag valt en tidning där _jag_ bodde.. (GP då i mitt fall...

• 24maj08

vi visste vilket datum vi skulle gifta oss och gjorde som så att vi skickade ut kort där det stod: vi har förlovat oss! bröllop den 24 maj 2008.
    På så sätt vet alla och kan boka in dagen i sin kalender redan 1 ½ år innan!

• Framtida Fru S

Oh den var inte så tokig 24maj08.. Vet dock inte om jag och min sambo har bestämt datum ännu, är lite flyktigt med bröllop ännu, blir antagligen om 2 år.. Men ett kort skulle vi ju kunna skicka ändå.

• Trettondagsafton

Vi skickade en bild på ringarna via mail eller MMS och så fick folk själva dra slutsatser

• Skogshuggarbrud

Vi ska också förlova oss samma vecka som midsommar, men kommer inte att träffa familjerna förrens på midsommarafton... Vi är ungefär i samma sits gällande tidningar och annonser. Men vi har nog kommit överens om att dom ska få märka det på midsommar och veckan efter sätter vi in annons! Längtar och är superlycklig!

• Miss Cykel

Vi berättade för våra familjer att vi förlovat oss, men vi satte ut en annons i två tidningar för att mer "avlägsna" släktingar och vänner skulle få veta. Tror mina föräldrar skulle blivit lite ledsna om de fick läsa om det i tidningen och inte fick veta det personligen av oss...

Naturligtvis kan man ju inte sätta in en annons i alla lokaltidningar där man känner folk, för då skulle man ju bli ruinerad som du skriver! ;) Vi valde de två som vi visste att flest släktingar/vänner läser.

• TigerLinn

kan ni inte göra som Miss Cykel skriver.. sätt någon annons i de tidningar där flest släkt kan läsa seda går äl djungeltelegrafen?

vi gjorde så att vi satte i den tidigning som större delen av mina säk bor.. min m2b tyckte de var roligare om han familj å slläkt fick märka de själv..

• föralltidhans

Vi ska förlova oss på en resa i augusti och då skickar vi ju ändå vykort till många så vi berättar det där. Sen kommer ju de säkert en stund efter oss till sverige så de närmaste hinner vi ringa när vi kommer hem. Har lovat min mamma att den dagen det är dax så ska hon inte behöva läsa det i tidningen så inget val här..

• Framtida Fru S

Hej igen, tack för alla bra idéer skall överlägga med min sambo, skall ändå iväg och beställa ringarna i helgen så då får han minsann orka lyssna på lite förlovningssnack.. Vill ju inte hinna trötta ut honom med pladder innan vi ens har hunnit börja med bröllopsplanerna hehe... Kanske ändå blir tidningen hemifrån där mina föräldrar bor...

Svar på tråden Förlovning + förlovningsannons