• Snart Fru Seefeldt

Pengar i present - hur ser det ut???

Vi, precis som manga andra har bestamt oss for att onska oss pengar i present pa vart brollop. (Detta kommer att ga till en stuga som vi tankt kopa.)

Min fraga ar: Presentbordet kommer formodligen att se lite fattigt ut om vi bara far kuvert?? Min tanke var att kopa en snygg lada eller kista som man kan stalla dar istallet.

Jag hittar ingenting pa natet och har letat i timmar. Nagra forslag pa hur ni gjort hade varit hjartligt valkommet.

Kram

• Svar på tråden Pengar i present - hur ser det ut???
  • Panistixy

Tänk bara på att pengakuvert kan bli stulna. Också på bröllop. Läste om det för några månader sedan här på BT där det var ett par som blev av med hela presentkassan. Ingen tror ju att man har tjuvar i sin sin familj, men tro mig - tillfället gör tjuven.

• Snart Fru Seefeldt

Den ser hur frack ut som helst. Ska forsoka fa tag pa den. Det kommer ju gaster fran usa.

Vad galler tjuvar. Du har helt ratt men den chansen far vi ta - jag litar pa mina vanner.

• N&N

Vi letar också efter någonstans att lägga presentkorten i, en minikoffert (barn) eller nåt annat kul? Puffar...

• love07

Vi önskar oxå bidrag istället för pressenter.. vi skall öpna ett konto där man kan sätta in bidraget

• Lilla Li

Vi var gäster på ett bröllop där de önskade sig pengar. Nästan ingen gäst tog med sig bara ett kuvert kan jag säga - alla tänkte väl att det skulle se futtigt ut. De flesta hade gjort något roligt av det, vi gjorde t.ex. en miniresväska och växlade in vårt bidrag till 10-kronor istället. Andra gav pengar plus någon liten present.

Jag tycker inte du behöver oroa dig över hur det kommer se ut, låt gästerna ge en present på det sättet de helst önskar.

• Troll-P

Har läst i en annan tråd om någon som handlat en väska/kista på Panduro.
    En barnresväska i papp kan kanske funka?
    Eller, eftersom ni ska använda pengarna till en stuga, kanske kan ni hitta en mini-stuga?! Fast var hittar man en sådan...?! :D

• N&N

Jag funderar på att bygga ett legoflygplan så att man kan lägga presentkorten i mitten :) eller köpa en sådan där drinkpool med palm - någon som har sett en sådan?

• Pomodoro

Pa indiska brollop ger man aldrig presenter utan alltid pengar. De brukar ha en liten lada (typ som en valsedels-lada) som folk lagger en slant anonymt. Det brukar bli ganska mycket pengar eftersom man ofta bjuder 500-1500 gaster. Ofta kan det bli en handpenning pa ett hus.

Svar på tråden Pengar i present - hur ser det ut???