Tårta i Karlstad-trakten
Är det någon Karlstad-brud som kan tipsa om vart man ska inhandla bröllopstårtan till ett humant pris?
Tycker mig ha hört något om att ICA Maxi har tårtor, är det någon som har erfarenhet av deras tårtor?
Är det någon Karlstad-brud som kan tipsa om vart man ska inhandla bröllopstårtan till ett humant pris?
Tycker mig ha hört något om att ICA Maxi har tårtor, är det någon som har erfarenhet av deras tårtor?
Det beror väl på vilken sort du vill ha... Själv gjorde jag 2 st egna vit choklad- och jordgubbsmoussetårtor och köpte 2 st vita prinsesstårtor på Konsum. Det blev både billigt och uppskattat! Vi dekorerade dem på samma sätt (med hjälp av serveringspersonalen) och ställde dem på hemmagjorda tårtfat i olika höjder.
Har ingen erfarenhet av Maxi's tårtor. Ring och kolla vad de tar per bit.
Vi har bokat in tårta från ICA MAXI. De tar 23 kr per bit och man kan få nästan vad man vill för typ av tårta. Var dit och pratade med en av konditorerna innan vi bestämde oss och hon verkade verkligen proffsig. Kände ett stort förtroende för henne. Bla visade hon några bilder på tårtor hon gjort. De hade inte så många bilder då det verkade som de precis börjat med att ha en album. Men bättre med få än inga alls.
Min m2b fyller år till veckan och då tänkte vi beställa en vanlig tårta därifrån för att på så sätt få lite provsmakning.
På Karlstad hembageri som jag fått rekomendationer om tar de 29 kr per bit. Men vet inte så mycket mer än så förutom att de sak ha en bra konditor.
Lycka till med tårtsökandet.
PS Vi gifter oss 28 juli så då är tårtställningen uppbokad på MAXI - bara så ni vet.
Ett litet tips är att höra med livsmedelsprogrammet på Tullholmen. Min kusin gick där och redan första året bakade han ett gäng fantastiska chokladtårtor till min födelsedag! Aldrig ätit så god tårta!
Maxis ställning är bokad 4 augusti också
Igår hämtade vi provmaker till vår bröllopstårta som vi ska beställa från ICA MAXI.
Vi fick en hel längd!
Superbra service måste jag säga. Har svårt attt välja bara. Det var så underbart gott! Helt övertygad om att Bröllopstårtan kommer bli suverän.
Vi hade tårtan från Tårtpinglan (www.tartpinglan.se). Den var jättegod och hon designade och fyllde den så som vi ville. Vår tårta är förresten trollbröllopstårtan i galleriet. .-)
Låter ju kanon det!
Vi fick också ett mycket bra bemötande och inget verkade vara omöjligt
ja, jagvhar verkligen fått förtroende för bägge tjejerna vi varit i kontakt med på MAXI. Känns som man är i trygga händer.
T+M: Har ni bestämt vad ni ska ha för smak, överdrag etc?
En till som beställt från MAXI (30/6). En av tjejerna är dessutom en barndomsvän, så jag litar helt på henne. Vår tårta ska vara med chokladkräm och jordgubbsgrädde samt vit marsipan. Istället för brudpar på toppen ska vi ha två plastringar (guld).
På en del andra ställen jag hört med så tar de 25:- per bit, t.ex. Royal och Hanna Larsson.
Vi har nog bestämt oss nu för vad vi ska ha för tårta. Det blir:
Chokladkräm, Passionsfruktsmousse och vittryffel.
Ev men riktiga blommor på men det har vi inte bestämt ännu.
Den var mumsigt god och (tror vi lite överraskande)