• Wicks

hur många

ogilalr ämnet presenter sådär totalt, men går inte att komma ifrån. hur gör man med sådant? förväntar mig inte att folk köper presenter till bröllopsfesten, men risken att de tinramlar några är dock stor. Vill inte säga ifårn oss presenter då iallfall ajg tycker det är ltie småtrevligt ändå... Poängen är att några (de flesta?) inte kommer köpa presneter, emn troligen någrra... går det att få dom att hålla sig borta från värdelsösa ting (silverbestik och dylikt) på ett fint sätt?

• Svar på tråden hur många
  • Morrissey

Ja det är klart! Önska er något som ni vill ha, t.ex. om ni samlar på något till köket. Det gör det ju faktiskt lättare för alla gäster så slipper de tänka ut nåt själva.

Jag vill inte heller ha en massa (skit) och vi har faktiskt allt så vi ska önska oss pengar till bröllopsresan. Skönt!

• klurifax

Alla människor med lite vett har väl med sig en bröllopspresent när de går på bröllop? Lika bra då att tala om vad man vill ha!

• Fru Cinderella

vi önskade oss presentkort på IKEA så nu kan vi köpa vår nya soffa

• Wicks

pengar hade varit det trevligaste att få jsut för att kunna göra något efter bröllopet. vi har inte planerat någon bröllopsresa (det räker inte ekonomin till för som det ser ut just nu, men aknske ändras en del.. men blir nog ändå tight) så det hade varit trevligaste. Nja vi utgåpr inte från presenter, vi vill ha närvaron. Vi kommer be om hjälp av en del av gästerna. Mina föräldrar ahr vi redan fått present av (pengar) och sambons föräldrar hoppas vi vill bistå med tid och utrymem till oss :) DÅ är det mest syskon och vänner kvar... vännerna är unga och hur deras ekonomi ser ut varjerar rätt kraftigt.. syskonen har till stor del barn och så vidare, men där kanske det dyker upp någon present.
    hade vi haft en brölloparesa inplanerad kunde vi önskat oss et tpresentkort men nu är de tinte fallet och i ärlighetensman kommer vi ajga dne billigaste resan och därigneom inte ha ett strikt bolag om det blir någon bröllopsresa efteråt.
    tycker de tär svårt att formuelra utan att få det at tlåta som måste.
    vill att folk kommer, de tär huvudsaken (och det är ändå en bit bort från istortsett samtliga), men som sagt, vill inte släpa hem massa underliga silverbestik som någon själ lagt sina pengar på

Svar på tråden hur många