• Anna84

Skönt eller inte skönt? lite känsligt ämne kanske...

Pratade med en vän för ett tag sen och vi kom in på ämnet sex... Hon har lite problem, för hon tycker inte det är speciellt kul med sex, medans hennes man ÄLSKAR det. För henne hade det räckt typ 1-2 gånger i månaden, medans han vill varje dag.
    Då kom jag på att "jag undrar om det är vanligt att det är så"? en vill och denandra vill inte lika mycket. Kommer det när man varit tillsammans ett tag?
    (Är själv ganske nygift...)

• Svar på tråden Skönt eller inte skönt? lite känsligt ämne kanske...
  • Fru Cinderella

Det där är nog väldigt olika från person till person och par till par.. alla har ju olika sexuellt behov vid olika tillfällen, och kanske lite slentrian i bland.

Sen om den ena partnern vill mer och pushar på det hela tiden så blir ju den andre partnern mer och mer avtänd dessutom, så det är ingen bra kombo!

• Berner

Lusten är ofta i otakt och det kan bero på en massa olika saker och en stor grej brukar vara småbarn, dubbelarbete, stress på jobbet mm
    Som nygift eller rättare nykär utan barn brukar det räck med att ge varandra ett ögon kast för att känna lust medan det inte tänder till lika lätt efter några år.
    Viktigt är väl att fortsätta vara spännande för varandra. Att sköta sin hygen är för mig/ oss självklart men inte för alla. Hur upphetsande är det med en ofresch karl som bara vill utan att tänka vad hon vill. Öppenhet är viktigt! Respektera ett nej, men förklara varför!

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Skönt eller inte skönt? lite känsligt ämne kanske...